5 Ekim 2016 Çarşamba

Kadınım Ben, Durma Küfret

Kadınım ben. Hadi durma küfret bana. Sana göre hakkettiğim bu nasılsa. Kadınım işte, aranızda yer yok değil mi bana. 

Etek giyiyorum, gece geç bir saatte dışarı çıkıyorum, yani hakediyorum değil mi öldürülmeyi. Çekinme, "evet" de. Nasıl olsa biliyorum içinden geçenleri. 

Kitap okuyorum, fuarlara ve tiyatrolara gidiyorum, haketmiyorum değil mı? Evde olmalı ve ev işleri yapmalıyım. Yalnızca buna iznim var benim değil mi? Nefes alırken dahi izin almalı hatta gerekirse nefessiz kalmalıyım. 

Kadınım ben, kısa şeyler giydiğim için tanımadığım bir pislikten tekme yemeyi hakediyorum. Bir kereden birşey olmaz deyip tecavüzü bile hakkediyorum. Sırf kapalı olduğum için büyük bir başarı dahi kazansam senin gözünde bir hiçim. 


Ben anneyim, kızım, kadınım, avrad, hatun, bayan, bacı, orospu, ayarsız, sıyrık, aranıyor... Ben bu sıfatların her biriyim değil mi? Büyük bir iş başaramam, bir hayat kurtaramam, gelecek bir  nesile birşey öğretemem, içki içemem, dışarı çıkamam, kısa şeyler giyemem, dar oldu diye pantolon bile giyemem, saçlarımı açamam, kapattıysam hele nefes dahi alamam. Ben bunları hakediyorum. 

Blog yazdığım için aldığım tepkilerden çok sıkıldım. Dergi çıkarttığım için boş işler uzmanı oldum, kitap yazmak istediğim için ayarsız ilan edildim, İstanbul'a taşındığım için bu kız iflah olmaz dediler, edebiyat okumak istediğim için nerde boş iş var yap dediler, ben bunları kadın olduğum için yaşadım. Ve çok sıkıldım. Bu sabah aldığım bir yorumda sırf kadın olduğum için yazmayı bırakmamı kadın yazarların hiç şansı olmadığını söyledi biri. 

Ben artık çok sıkıldım. Nasıl giyindiğim, hangi mesleği yaptığım, nasıl yaşadığım, neleri sevdiğim, neler için savaştığım ve nelerden vazgeçtiğim kimseyi ilgilendirmez. Ben kötü bir insan değilim. İnsanlar adımı söylerken dahi gülebiliyorsa ben kötü biri olamam. Bugünü yaşamak için çok çabaladım. Yalnızlık ile terbiye edildim. Aldatıldım, sevilmedim çok kırıldım. Daha çok öğrenmek için sürekli okudum. Bilmediğimi kolay kabul ettim ve öğrenmekten hiç bıkmadım. Ben MAVİ, peki sen kimsin?


SHARE THIS

Author:

15 yorum:

  1. Bazen annem kızar bana küfür ediyorum diye şöyle kızar geçende küçük kardeşimle dışarı çıktık yaşı babam yaşında biri yolda gidiyoruz adam dip dip bakıyor arkasını dönüp dönüp en son dayanamadım bastım önce bir küfrü buna yaşından başından unutan dedim kızın yaşında ki bir çocuğa niye dip dip bakıyorsun dedim ee ben birine benzetim de sen dedim kime benzettin dedim be peki dedim ben senin yerinde olsaydım senin yaptığın şeyinin aynısını ben senin kızına yapsam tepkin ne olurdu dedim ee bende döver bağırdım ee gördün mü deme ki dedim sana yapılanı bir başkasına yapamazsın dedim sen dedim önce bir adam ol sonra adam oldum diye dolaş dedim bakalım nasıl oluyor ben böyle adamlara kadınlara o kadar çok sinir oluyorum ki gerçekten küfür ediyorum yalan değil neden çünkü açıp önce kendi kıçlarına bakmıyorlar çünkü Sen bu kendini bir halt sanan adam bozuntularına kulak asma sen kendi yoluna önüne bak onlar adamım diye dolaşan biraz argo olacak kancıklar yani sen kendini bildikten sonra herkese bok yemek düşer sen o güzel yüreğini hiç bunlar için üzme öğrenmeye yazmaya devam ben seni ve yazılarını çok seviyorum en güzeline emanet ol ...bu arada dövülecek adam varsa yolla hallederiz :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Küfür etmiyor değilim. Ama ben bu tarz insanların haddi olmadığı halde bu tarz davranmalarına ve kendilerini haklı bulmalarına anlam veremiyorum. Benim tek isteğim insanların beni ben olduğum için okumaları. Mavi olduğum için, Sema olduğum için. Ben kadın olduğum için yargılanmak sıkıldım. Ve sana çok hak veriyorum kendini birşey zanneden bu adamlar yüzünden soğumak istemiyorum hiçbir şeyden. Yorumun beni çok mutlu etti. Sevgilerimle 💙💙

      Sil
  2. Toplumsal travmalar yaşadığımız, komik söylemler üretip kendimizi mahallelere bölüp birbirimizi baskı ile suçladığımız doğru. Hakikat tektir, doğru, dürüst ve düzgün bir insan olmak adına inancımız ile evrensel normlar birbirini bütünler aslında. Önemli olan doğru yolda olmak her kafadan çıkan sese cevap yetiştirmekle başa çıkılmaz, bir sonuca da varılmaz. Çoğu yerde bildiklerin karşındakinin anladığı kadar oluyor. E ne yapacağız, başkalarının hızını kendimize ivme kabul edersek yanılırız. Doğrulara sahip çıkarak, emin adımlarla gittiğinde bir süre sonra çatlak sesler kesilir, çünkü bu öyle kolay bir şey değil. Hal dili cevap olur. Her şey gönlünüzce olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle güzel bir yorumla bana ve herkese anlam kattınız. Çok teşekkür ederim. Ne kadar bilsem de herşey karşımdakinin anladığı kadar. Ve hakikat tektir. Kabul etmek zor gelir bazılarına. Herşey gönlünüz kadar güzel olsun. Sevgilerimle 💙💙

      Sil
  3. Hani buna benzer bir eleştiri ve küfürlere maruz kalmıştımda sen bana kollarını açmıştın. Kimse için buna değmeyeceğini söylemiştin. Bugün de ben sana kollarımı açıyorum. Asla pes edemezsin. Sen etsen bile ben izin vermem. Üç kuruşluk, örümcek kafalı, beynini kullanmayı unutan insanların ne dediği çokta önemli değil.

    Ben blog açıp hikaye yazmaya başladığım için kendi öz akrabalarım neler söylediler. Orosbuluğum mu kalmadı! Neden? Ben kadınım çünkü. Öğrettiklerinden fazlasına yönelirsen istedikleri hakareti edebilirler çünkü.

    Bunlar öyle boş insanlar ki, başkalarının başarılarından kendilerine pay çıkarma derdindeler. İnsanların üzüntülerinden beslenen asalaklar. Boşver. Kendi kara kalpleriyle, yalnız ölmeye mahkumlar.

    Seni öyle çok seviyorum/seviyoruz ki, öyle güzel şeyler yazıp yüreklerimize dokunuyorsun ki, gidersen eksileceğiz. Sakın bir delilik yapma. Bu boş kafaları da kafana takma. O sabah sana hakaret eden arkadaşı da bana pasla. Bak bakalım bir daha besmelesiz adını ağzına alıyor mu 😉❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beni başından itibaren hiç yalnız bırakmadın. Ne zaman kendimi eksik hissetsem bir bakıyorum yanımdasın. Çok teşekkür ederim. 💙💙💙

      Ben artık olumsuz eleştirilere açığım. Bunları takmıyorum artık. Yazmamın derin bir amacı var ve böyle insanlar için bunu kaybedemem. 💙💙💙

      Seni çok seviyorum canım benim. Seni okumayı, konuşmayı, beni okumanı bunları bildikçe mutlu oluyorum. Güzel yüreğin çok güzel bir hediye dünyaya. Herşey için teşekkür ederim. 💙💙💙

      Sil
    2. Bırakır mıyım hiç güzelim. Zaten güzel yürekli insanlar her gün biraz daha eksiliyor. Sen yüreğini güzel tutmaya devam et. O güzel yüreğin ekmeğini yiyeceksin bir gün. Bak buraya yazıyorum :) O gün geldiğinde yanında yer almaktan zevk duyarım ve bu yazımı okuturum hee :)))

      Sil
    3. Çok teşekkür ederim canım. Yüreğin çok temiz. Sana çok güzel kapılar açılacak. Ve hayalini kurduğun herşeye ulaşacaksın. Ben bunu asla unutmam 💙💙

      Sil
  4. Hak edene ak ettiği gibi davranmaktan çekinmeyelim biz sinmek zorunda değiliz onlar edep terbiye öğrensin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buna sonsuz kez katılıyorum. Biz saklanmak zorunda değiliz. Susmak zorunda hiç değiliz. Biz kadınız ve güçlüyüz. 💙💙

      Sil
  5. Ne derlerse desinler yol senin yolun, tercihler senin tercihin...
    Yeter ki güzelliklerine sahip çıktığın gibi, hatalarına da sahip çık...
    Emin ol kazanacaksın...

    Beethoven duyma problemi yaşamaya başladığı zaman herkes müzik yapamayacağını düşünüyordu. Halbuki 9. senfoni gibi güzel bir eseri bu dönemde yapmıştır...

    Sevgilerle..

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hatalarim da başarılarımda benim. Her zaman sahip çıkarım. Ben yalnızca hayalimin gerçek olması için savaşıyorum. Yorumunuz için teşekkür ederim. Sevgilerimle 💙💙

      Sil
  6. Merhaba Semanur, facebook'tan sonra burada da seni takip edeyim dedim. Seni de kendi blog safyamda görmek hoşuma gider. Sevgiler canım. Takip etmek istersen http://bilgicellim.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  7. Çogumuz maalesef bu haksizliklara gögüs geriyoruz. Hele yazma isini kimse anlamiyor. Tanidik es dost dükkan açar herkes tebrik eder ben blog actigimi facebook hesabimda yazmistim kimse orali olmadi bir de deli gözüyle baktilar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle. Bende çevrem tarafından çok aşağılık laflar ile karşılandım ama bu beni caydırmadı. Sende Güçlü birisin çünkü kadınsın💙💙💙

      Sil