12 Ekim 2016 Çarşamba

Gittim: 3. Üsküdar Sahaf Festivali



      Selam mavi kelebekler. Üsküdar Belediyesi çok güzel bir etkinliğe 3. Kez ev sahipliği yapıyor. 3. Üsküdar Sahaf Festivali başlayalı aslında birkaç gün olmuştu. Fakat dün gitmek nasip oldu. Ve oldukça güzeldi.



      İstanbul'un her köşesinden onlarca Sahaf gelmiş ve kitaplarını bizler için satışa sunmuş. Hem eğlenceli, hem de buram buram kitap kokulu bir etkinlik. Güzel ve serin bir vapur yolculuğu sonrasında ve yağan yağmuru da unutmayalım, ilk adımımı atmam ile tüm yorgunluğum geçiverdi.



      İlerledikçe ufkum açıldı resmen. Bir sürü Sahaf ile tanışıp sohbet ettim. Hatta blogumu bilen birini bile buldum. Oturup kitaplar eşliğinde çay içtik.  55 yaşlarında top sakallı, entel bir adam. Aslında bir liste yapsam daha güzel olacağını, çabucak işimi halledeceğimi söyledi. Belki de haklıdır.


      Peki bu güzel etkinlikten ben neler mi aldım?
Anladım ki Nazım Hikmet, Cemal Süreya ve Turgut Uyar için gitmişim.  Üç şairimizin bir sürü kitabını aldım. Nazım Hikmet'in yakın bir arkadaşının kaleminden yaşamının anlatıldığı bir kitap aldım. Ciddi bir Varlık dergisi okuruyum, derginin ilk sayısını aldım. 6 tane kitap ayracı, 4 tane kartpostal ki bunlar Adile Naşit, Münir Özkul, Kemal Sunal ve Hababam Sınıfı ile ilgili. Babam için 4 tane plak aldım, Cemal Süreya'nın el yazısı ile yazdığı bir şiiri parşomen halinde aldım.  Bir de eski bir kalem aldım.  


      İstanbul'da yaşayan herkesin gitmesini tavsiye ederim. Ve Bilge Sahafı bulup sohbet etmesini. Hiç eve gitmek gelmedi içimden. Üsküdar'daki kalkar kalkmaz Taksime kurulacakmış diye duydum. O tarihlerde İstanbul'da değilim ama gitmeyi isterdim. 

      Bu güzel etkinlik için Üsküdar Belediyesine teşekkür etmeyi borç bildim. Aldığım kitapları da okumaya başladım. Dün gece birini bitirdim bile. Blogumun birinci yılı bitince bir iki çılgınlık yapabilirim diye düşünüyorum. Bakalım nasip. 
Dışarıda insanı yormayan güzel bir hava var, hafif serin. Mutlu günler...💙

SHARE THIS

Author:

22 yorum:

  1. İstanbul' da olursam mutlaka gitmek isterim. Sahaflar çok ilgimi çekiyor. Blogunuzu tanımaları da güzel bir sürpriz olmuş. Selamlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim için gerçekten çok güzel bir supriz oldu. Mutlaka gitmelisiniz, sohbetleri yetiyor zaten. Yorumunuz için teşekkür ederim. 💎

      Sil
  2. Çok güzel bir festival.Ankara'da böyle sahaf festivali var mı bilmiyorum.Kitap kokuları arasında dolaşmak güzel olmalı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ankara'da var mı bende bilmiyorum araştırmak lazım. Kitap ve çay kokusu... gerçekten geçirdiğim en güzel 3 saatti sanırım. İyiki kitaplar var💙💙

      Sil
  3. Çok güzel bir etkinlik ya, bende katılmak isterdim. ^-^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İstanbul'da iseniz kesinlikle katılmalısınız. Gerçekten güzeldi 💙💙

      Sil
  4. Ah nasıl imrendim sana anlatamam. Antalya'da da keşke Sahaf Etkinliği yapılsa, herhalde ben orada yatar kalkardım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım Türkiye'nin dört bir yanında yapılır canım. Böyle anlamlı şeyler daha çok olmalı 💙💙

      Sil
  5. Ne iyi etmişsin canım. Ben de böyle insanlarla muhabbet etmeyi çok seviyorum. Üsküdar'a gidemem ama Taksim'e gelirlerse mutlaka gitmek isterim. Hangi tarihte gelecekleri belli mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel bir etkinlikti. Üsküdar ayın 21 veya 23 üne kadar sürecekti. Taksim için net bir tarih bilmiyorum ama eğer öğrenirsem mutlaka sana yazarım canım benim. 💙💙

      Sil
  6. Sahaflar, ayrı bir dünya... El yazısı şiir... Korkarım bu çağın şairlerinin, yazarlarını el yazılı kağıtları olmayacak. Ne varsa yazılmış, bilgisayarın masa üstündeki dosyalarda olacak!!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle. Hazır bulmuşken bende alayım dedim. İleride çocuklarım görsün usta bir şairin el yazısını. Teknolojinin fazlası hep korkutur beni💎💎

      Sil
  7. Kitap kokularını çok severim buram buram hasret özlem şiirler aşklar hayatlar savrulur her birinin sayfalarından Resimlerde çok güzel süresi uzunmuş bende fırsat bulursam inşallah giderim :) Emeğine sağlık mavim ...sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel bir etkinlikti. Onlarca Sahaf ile aynı havayı solumak bile yetti. Mutlaka gitmelisin. Çok teşekkür ederim. Sevgilerimle 💙💙💙

      Sil
  8. Ne çok şey almışsın Mavi, ne güzel. Kendim almış gibi sevindim. Bu arada iki sorum var. Tam olarak nerede Üsküdar'da? Hayır ben de oraya yakın sayılırım da, gideyim bari.
    Plakçaların da var o zaman senin?

    Bir de aldıklarının fiyatını keşke yazsan. Biz de fikir sahibi olmuş oluruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üsküdar sahilde hemen. Vapur İskelelerinin orda. Aslında bilerek fiyat yazmamıştım ama bugün gün içinde bir güncelleme yaparım tabi ki.

      Plaklar aslında babam için. Meraklısı o. İnsan böyle güzel bir etkinlik ile buluşunca ne aldığını pek görmüyor gözü. Güzel yorumunuz ile gülümseme kattınız. Sevgiler💎

      Sil
  9. Çok güzel bir paylaşım.Bu güzel etkinlikten haberim oldu.Hafta sonu gitmeyi düşünüyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka gitmelisiniz. Oldukça eğlenceli bir etkinlikti. Sevgiler 💙

      Sil
  10. Ne bencilim, sadece Antalya dileğinde bulundum :) Elbette tüm Türkiye'de olsun, ama önce Antalya'da olsun :)(Hala bencilim)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hehehe 😁😁 Bencillik değil canım bu. Böyle düşündürdüysem çok üzgünüm. Bende ilk İstanbul'da olsun isterim. Sonra her yerde💙💙

      Sil
  11. Senin mim'ledim, bloguma bakabilirsin. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O mimi yapmıştım canım, ama seninkini zevkle okudum.💙

      Sil