30 Kasım 2016 Çarşamba

21 Yaşın Getirdikleri

yaşamın içinden, mavi, deneme, dertleşme


       Selam Mavi Kelebekler. Öyle böyle derken, koca 21 yılı geride bırakmışım. Hayatımın en güzel çağlarını yaşıyorum şuan. Dün gece oturup düşündüm biraz, bu gidiş nereye? Ben neden böyle bir hayat yaşıyorum. Daha iyisini kazanmak elimde mi acaba diye. Belkide hayatımı biraz renkli hale getirmeye başlamalıyım. Önce olanı kabul etmekle başlamam gerekiyor. O halde hayatımı kabullenişimi okumaya ne dersiniz?


Kendi İç Dünyamda;

      Bazen aşırı tepkiler verdiğim ve çocukça davrandığım gerçeğine alışmalıyım sanırım. Evet içimde 5 yaşında bir çocuk var. Onun oyuncakları halen elinde ve o büyümeye zorlanmadı. Keşke beni de zorlamasalardı.Bazen diyorum ki ' Yahu delicim, etrafına bir bak 21 yaşındasın ama yolunda giden tek bir şey yok, artık bir şeyler  yapmalısın' harekete geçirici gibi görünse dahi kısa süre sonra bu eylemden vazgeçiyorum ve aynı monotonlukta hayatıma devam ediyorum.

karikatür, evde kalmak, deneme


Sosyal Hayatta Ve Sosyal Ağlarda;

       Aslında çok erken dahi gözükse, bizim oralarda benim yaşımda bekar bir iki kişi kaldı. E haliyle bir evde kalmışlık hissi olsun, bir mutsuzluk olsun tüm hayatımı kaplamış durumda. Sonra biraz sosyal hesaplarımda gezeyim diyorum, yine hüsran. Bir nişan davetiyesi resmi, birinin üzerinde gelinlik hop nikah masası, biri kucağına 2. çocuğunu almış. Abi bu ne yaaa!!!

deneme, komedi, mizah, karikatür


Arkadaş Çevremde;

       Biraz gezeyim içim açılsın diyorum, orada da aynı konular. 'Aaaa şu evlendi haberin var mı? Şu biriyle kaçmış, bir başkası senelerdir sevdiği adamla evlenmiş' Yeter yaaa, napayım, olan olmuş Allah mesut etsin kardeşim. Biri de dönüp demez mi ? 'Hani sen çok seviyordun onu(adı lazım değil, baş harfi gece). Yanına gideceğim diyordun ne oldu? Sanane kardeşim ayrıldık, bitti, yürümedi, illa açıklama mı yapayım? İlan mı vereyim gazetelere. Birde samimiyetsiz bir gülüşle, 'zaten siz olmazdınız, biliyordum ayrılacağınızı öyle ilişki mi olur? diyor bayan ukala. Sanane acaba, evde kalan tek kız kalmak istemiyor sanırım. (bunu yazarken azıcık güldüm, kız kurusu ne olacak)

karikatür, deneme, mizah


Bloger İçinde;

       Bu apayrı bir konu zaten. Yazıyorum, çiziyorum. Harap ve bitap düşmüş bir aşk kadını gibi algılanıyorum. Kırılıyorum ve kırıldığımı sizinle paylaşmayı seviyorum. Bunda ne kötülük var. Geçen gün bir arkadaş, bloger iletişim formu aracılığıyla bir mesaj gönderiyor. Mesaj aynen şu şekilde ' Bak Sema, maviye değer verdiğin  kadar sevdiğin adama değer verseydin, şimdiye evlenmiştin. Bundan sonra daha dikkatli olursun, şu yazma işlerini de bırak, ev kadınlığını öğrenmeye bak' Yazan arkadaş bir bey. Aslında tanıdığım bir blog yazarı maalesef. Yahu abicim ben hem yazıp, hem de işlerimi yoluna sokamaz mıyım? Ben 16 yaşımdan beri çalışıyorum sen merak etme. Bir kadının kendini ifade etmesine neden taktın ki bu kadar. Ya sabır!!! Sanki evlilik güzel bir şey. (fakir temennisi)

deneme, karikatür, mizah


Son Noktayı Ben Koyayım;

       Evet kısaca 21 yaş bana genelde evde kalmışlığı hatırlatıyor. Bu aralar bir sürü mesaj alıyorum. Bloger bana bunu unutup iç dünyamı kucaklamam için bir fırsat. Neler olucak bilemiyorum tabiki. Belki mükemmeli yakalayamam ama hayatımı ben yaşıyorum. Biraz hızlı harcıyorum haklılar. Ama tükenende benim yaşamım. Sizleri seviyorum Mavi Kelebekler. Her şey çok güzel olacak, inanıyorum, belki bugün değil ama mutlaka bir gün demiş biri. Saygılar, sevgiler sunuyorum...

SHARE THIS

Author:

62 yorum:

  1. 21 yaşında birinin evde kalmışlık sendromu adında ki yazıyı okuduk yaş 22'ye varınca tekrar görüşmek üzere. Öncelikle yeni yaşın kutlu olsun. Sanırım her yaş artışı özellikle kadınlar için anlamsızca "evlilik" baskısını artırıyor. Bizim millet sever böyle şeyleri fazla kafana takma.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa aslında 12 Temmuz'da doğdum ben. Ama bu ara bu baskı artınca yazayım dedim. Yine de çok Teşekkür ederim arkadaşım :) Ah sen bir de memlekette gör bu baskıyı. Sevgiler :)

      Sil
  2. Umarım bir gün güzell olurr 😊Bu arada yılbaşı çekilişime bekliyorum😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geldim canım :) Çok teşekkür ederim yorumun için :)

      Sil
  3. Oyy benim kuzum güzel yürekli deli mavim Benim 21 lik şekerim :)) ooyy Severim ben seniiii :) aHHH kuzum evlense senin bu ablan evlenirdi Yaş 31 olacak kuzum :))Buradan sesleniyorum o çok bilmiş şahsiyetlere eyyy sizler önce kendinize bakın aaa bilmişler demek ki sizler benim deli mavimi kıskanıyorsunuz ::))) hayttt :))) Kuzum benim 21 lik şekerim senin daha yaşının küçük kuzum bu yaşta ne evliliği Sanki bir çok evlenenlere madalya taktılar dimi Başta benim huysuz ehtiyar Gavur babam :) benim Anneme 37 senesine madalyasını taktı gitti sağ olsun He birde yazdıklarına gelince şahane yazıyorsun öyle güzel içten ve yürekten yazıyorsun ki hepimizin yüreklerine dokunuyorsun Hele o yazdığın hikayeler bayıldım severek okudum hepsini de bence seni kıskanıyorlar bu hönşikler :))) uYYY Çatlasınlar patlasınlar efendimm Senin önünde kocaman güzel bir ömür var vakti gelince karşına seni seven seninle güzel ömürler geçirecek biri elbet kalbini çalacak bunların hepsi vakti zamanı gelince olur Rabbım her şeyin en güzelinin en hayırlısını versin inşallah o kocaman yüreciğini böyle şeylere takma sen sen yaz kuzum bizler hep okuruz seni :) O Güzel yüreciğine iyi bak benim deli mavim En güzeline Emanet ol Seviyorum senii :) UYYY çeneme vurdu valla :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ooyy kurban olurum yaa :) Benim de evlenmek gibi bir düşüncem yok şuan için. Çok sağol canım benim samimiyet akan yorumun için ♥♥ Yaa bu yaş Karadeniz için ideal ya, ondan arttı bu baskılar. Çok öpüyorum canım seni :)

      Sil
    2. Merak etme kuzum benim Bizim memlekette öyle canım bira bana sarmışlardı hepsini püskürttüm :)) Sen baskılara benden bir selam çall :)) Bende sana kurban olurum kuzum benim Bende seni çok öpüyorum En güzeline Emanet ol

      Sil
  4. hayatının yaşının tadını çıkar. Arkana dönüp baktığın da 'iyi ki'lerin çok olsun. Keşkelerin varsa sil at hepsini. Dünyaya bir kere geliyoruz. İkinci bir şansın yok.
    30'a merdiven dayamış birinden not! 😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımsın♥♥ Ya sen bizim sülale ile 1 gün geçir yaşam enerjin biter canım. yaaa ben nasıl insanım böyle demeye başlıyor insan :) Çok öpüyorum :)

      Sil
    2. Benim de annem var. Ben ne zaman torun sevicem, yap bi tane de bakayım elden ayaktand düşmeden! Sen neden kimseyi beğenmiyorsun fabrikadan özel mi yaptırıcaz sana.. Daha sayayım mı? Hepsini yazsam buraya bi post çıkar 😃 Daha çok erken. Kulaklarını tıka geç. Ben her gün anneme öyle yapıyorum 😃😃

      Sil
  5. Bekarlık sultanlıktır der giderim kuzum 💙😃

    YanıtlaSil
  6. Mesaj gönderen kişi pozitif düşünmüş gibi ama adım attığı konu hiç de tartışılacak türden değil. Bu yüzden yorumunu beğenmedim. Şu evde kalma meselesini de fazla takma çünkü bu hayata bir kere geldin bir kere de gideceksin. Birilerin küf kokmuş ağzından çıkan 2 çift söz, kararlarını ve fikirlerini değiştirmemeli. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yoo takdığımdan değil ama komik geliyor artık :) Paylaşmak istedim :) Küf kokmuş çok iyiydi :)

      Sil
  7. Semanur, canım, sen daha inan ki, evlilik cenderesine girecek yaşta değilsin. Ama dilerim ki, hani tüm bu devrin anlayışının dışında bir delikanlıya en kısa zamanda rastlarsın. O sana tavsiyelerde bulunan kimselere, buradaki yorumların dışında tabii, bakma. Buradan yazsın, bizler de fikrimizi paylaşırız.
    Bir yön arayışı, mutlu olma isteği içindesin. Bundan doğal ne olabilir. Yürekli kızsın, paylaşıyorsun herkesi bacı, kardeş bilip. Hiç üzülme canım. Her şey güzel olacak. Bunu benim gibi biri söylüyorsa inan, zira beni bilirsin :) Çok öpüyorum kızımı. Sevgiler sana :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah herkesin gönlüne göre versin inşallah ablacım. 21 yas gerçekten erken ama gelde bunu çevreme anlat. Her şey güzel olacak biliyorum ablacım. Hepimiz için. O güzel yüreğin ve yüzün hep gülsün 💙💙

      Sil
  8. Baya samimi bir yazı olmuş, çok hoşuma gitti. Bana arkadaşımın derdini dinliyormus gibi hissettirdi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Beğenmene çok sevindim. Sevgilerimle 💎💎

      Sil
  9. :)) herkes evlenecek ya da herkes doğuracak diye bir kural yok ya.Delimavim takılma böyle şeylere daha yaşın hayatın tadını çıkaracağın en güzel yılların başı kuzum. Kız kardeşim de 12 temmuz doğumlu 36 yaşın da evlendi bir 38 diğeri 40 yaşın da 2 fıstık kızı oldu şu an 52 yaşın da ve görsen hala bekar sanırsın .
    Ülkemizde değişmesi mutlak olan muhabbetlerden biri bu. sen her şeyin en güzelini yaşa güzelim takılma el alem olayına:)))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya benim çok bir problemim yok evlilikle alakalı. Çevrem çok fena. 💎💎 Geç evlenmek ve hayatımı yaşamak istiyorum. Tabi kolumuzu bağlayan bir kader kısmet olayı var. Çok teşekkür ederim. Çok öpüyorum. Sevgilerimle 💎💎

      Sil
  10. Al benden de o kadar bir de yaşını göstermeyince insan kendi bile inanamıyor yaşına arkadaşlarımın çoğu evlendi ama bana şaka gibi geliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vallahi benimkiler de evlendi. Amaaaaaan biz de hayatımızı yaşayalım. 💙💙

      Sil
  11. Pardon ama yazmakla evlilik arasındaki bağı kuramadım. Kadın olunca yazamıyor muyuz? Kadın olunca fikirlerimizi dile getiremiyor muyuz? Kadınsak köle değiliz ya 😡 Hay Allah'ım ne insanlar var. Böyle düşünen erkeklere tek bir sorum var. Seni doğuran da bir kadın değil mi? O kadın seni dünyaya getirmeseydi, kim bu fikirleri sunacaktı? çok merak ediyorum.

    Neyse kuzum. Ben bu ayrım konusunda biraz gıcığımdır. Sana şahşi yazılan maile takıldım. Sen en iyisini yapıyorsun. Yaz, çiz okuyoruz biz. Beyinlerimizi örümcek ağı sarmadıkça da yazmaya devam edeceğiz. Ha yazan kadından ev hanımı olmazsa, diğer türlüsünden de çok var etrafta. Buyursunlar nikahı onlardan birine kıysınlar.
    Kalemine sağlık canım benim❤️❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oyy oyy oyyy😍😍 Benim kuzum sinirlendi mi? Canım benim kaç mesaj alıyorum bu şekilde bir bilsen. Ben alıştım artık. Sende hep mutlu ol kuzucum. Çok öpüyorum seni. Biz hem yazar, hem de çizeriz. 😁😁

      Sil
  12. güldüm; çünkü ben de şuan etrafımdaki herkesin bebek paylaşımlarını görüyorum en olayı ela adında bir sınıf arkadaşım ilkokuldan, 3 çocuk yaptı üçü de okula gidiyor, ben sokaklarda ip atlansa atlıcam daha :D nereler ya sizin oralar, neyse ki bizim orda artık okul bitmeden ne evlenmesi düşüncesi yayıldı, hoş evlenmek isteyen de okulu bırakıyor :s ya varya çoook ararsın çook dicem; ama birkaç sene sonra arayacaksın, dün arkadaşlarla konuşyordm üniversteden varya diyorum amerikaya gittiğimde şimdiki aklım olsa ooo, ama yoktu :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke hiç büyümesem diyorum bazen. Hep aynı kalsam. İp atlasam sokakta. Bilye oynasam. Ahh ne güzel olurdu herşey.

      Sil
  13. O kadar güzel bir yaştasın ki bunun kıymetini bil gerçekten zaman çok hızlı geçiyor.

    18 yaşıma girdiğim gün ne çabuk büyüdüm diye ağlamıştım şimdi 39 oldum ve zaman nasıl geçti anlamadım bile .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında seviyorum yaşımı. En azından bende yaşattıklarını
      Umarim daha niye yıllar görürüz. Sevgilerimle.

      Sil
  14. Mavi yaşının keyfini çıkar. Ben de 24 yaşındayım. Çevremdeki herkes evlendi. Ama ben evde kaldım demiyorum " Onlar erken evlendi" diyorum ki bunu kendimi avutmak için değil gerçekten böyle düşünüyorum. Ayrıca sana bu şekilde mesaj atan beyinde esefle kınıyorum. Tabii alışmışlar bayanların evde durup ev hanımı rollerine bürünmesine. Hala günümüzde bayanlardan böyle davranmalarını bekliyorlar. Evlenmek için, eve kapanmak için çok gençsin. Bu zamanlar gerigelmeyecek.. O yüzden sana verilen bu zamanı en güzel şekilde yaşa.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh kuzum yaa. Bana bu mesajı atan arkadaşın iyi niyetle attığına inanmak istiyorum. 21 yaş geri gelmeyecek biliyorum. O yüzden kimseyi takmıyorum. Çok öpüyorum seni canım 💙💙

      Sil
  15. İnsanlar ve dırdırları. İnsan hissettiğini yaşamalı,hissettigi gibi olmalı bence. Yine de yaşlanmak kötü
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşlanmak kötü haklısın. Hele de geç kalarak her şeye. 💎

      Sil
    2. Hayııır, yaşlanmak hiç kötü değil. Aklınıza böyle bir şey getirmeyin çocuklarım... Ben en mutlu senelerimi şu on senedir yaşıyorum. Ama yaşayın dolu dolu. O başka Semanur'um.

      Sil
    3. Ahh benim güzel ablam. Hayatımı yoluna sokamıyorum bir türlü. Bunaldım sanırım. 💙💙 bir korku sardı.

      Sil
  16. Semanuuuur tam yorumu düşünmüştüm ki o sondaki her şey çok güzel olacak elbet bir günle benden 1000 puan :D
    Canım benim genceciksin daha, ne evde kalması :) Sana öyle laf atanlara de ki artık kadınlar geç evleniyor, ne o öyle çocuk gelin gibi erken mi gideceğim? :)))
    Sonra uzun uzun yazacağım da :). Ben 21 yaş muhakemeni sevdim. Kendini tahlil etmişsin gibi. Güzel. Kişinin kendini, hislerini bilmesi, ne istediğine odaklanmasına yardımcı olur.
    Kocaman öpüyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen tamamen bir tahlil kuzum. Çok teşekkür ederim. Beni anlıyor olman çok hoş 💙💙 her şey çok güzel olacak.💙

      Sil
  17. merhaba blogumu yeni açtım bende beklerim:)

    YanıtlaSil
  18. Yeni yaşınız kutlu olsun. 21 yaşında evlenip 23 yaşında mutsuz olup boşanmayı istemek mi,
    daha geç ama anlaşabileceği bir insanla evlenip ömür boyu mutlu olmak mı...?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle katılıyorum. Biraz beklemek daha hayırlı. Çok teşekkür ederim. Sevgiyle kalın 💙💙

      Sil
  19. Ya insanlar bazen işi olmayınca etrafındakilere sarar. Her yerde varlar. Konuşurlar, yorum yaparlar. Hayatlar dışarıdan yorum yapılacak kadar basit değil işte. Gülümseyerek yazmanız güzel olmuş. Çünkü gülüp geçmek lazım. Yaşları güzelleştirecek olan yine bizleriz, kendimiz kendimizi toparlamalı yola devam etmeliyiz. Her yaşın yeni güzellikler getirsin:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım benim. Aynen insanın hayatına dışardan müdahale eden ve hep konuşan insanlar ile dolu buralar. Çok öpüyorum 💙💙

      Sil
  20. Yok artık ya!!! 21yaşında bir genç kadına nasıl evde kalmışsın denebilir. Bu nasıl kör bir zihniyet yapmayın allah aşkına... Gez toz hayatın tadını çıkar be kuzum ne evliliği daha bu yaşta:( Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh ahh bizim oralarda 21 geç 😁😁 Ama neyse ki ailem bu yapıya sahip değil. Tabi çekirdek olan kısım. Büyüklerde hep aynı kafa. 💙💙

      Sil
  21. Özellikle yazmak konusunda geri durmayın. İnsanın içini dökmesi, düşüncelerini paylaşması rahatlamasını sağlıyor. Hem yazılarınızı takip edenler sizin iç dünyanızı belki yanınızdaki insanlardan daha iyi biliyor. Dolayısıyla hayatla başa çıkmanızda yardımcı oluyor okuyucularınız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli yorumunuz için çok teşekkür ederim. Bazen tepkiler alıyorum ama yazmaktan vazgeçmek yok kesinlikle 💎💎

      Sil
  22. "Arkadaşların hep evlendi, sen evde kaldın." diyen teyzelere "Arkadaşların hep gitti, sen dünyada kaldın." demek lâzım.
    Şaka bir yana, şairin ifadesiyle daha yolun yarısına bile gelmemişken böyle bitmişlik, tükenmişlik halleri genç bir kıza yakışmıyor. Bırak isteyen istediğini söylesin. Sen ne yaparsan yap, onlar zaten istediklerini söyleyecekler.
    21 yaşında evde kalmak! Bunun üzerine düşünmek lâzım. İç sesimiz ne diyor? Yuva kurmak herkesin hayali elbette. İçinde huzur bulunacak yuvalar nasip etsin Rabb'im. Daha yolun başındasın, aceleye gerek yok. Daha şiir okuyan ve yazan erkekleri bulacaktık. Ne oldu? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bunu söyleyen şairin kalan yarısını tamamlayamadan ölmesi... Benim durum biraz böyle sanırım. :) Yahu şiir okuyan erkek varda biz mi bulmadık. :)

      Sil
  23. Sanırım bundan bir sene sonraki halimi gördüm satırları okurken. Yazmayı bu gibi yorum yazanlar yüzünden bırakacak biri değilsin ki bence bu gibi yorumlar yazanlar için daha fazla yazmalısın. Belli bir okuyucun var ve bizler yanındayız. Elbette meyvesi olan ağacı taşlarlar. Takılma bunlara, evlenmek çok güzel bir şey olsaydı boşanmalar olmazdı :)
    Yeni yaşın güzellikler getirsin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım :) Ben yazmayı bırakırsam o gün ölmüşüm demektir :) Hepimizin hayatı güzelliklerle dolsun :)♥

      Sil
  24. Bu yaşta evde kalma lafı söz konusu bile olamaz bence. Gençliğin anın tadını çıkarmalı insan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle haklısın :) Bizim sülaleye anlatmak azıcık zor :) Çok öpüyorum :)

      Sil
  25. 21 yas nedir ki canim artik geride kalsin bu erken evlenme baskilari.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy vallahi geride kalsın artık :) Bizim dedelere ve ninelere bir el atmak lazım :)

      Sil
  26. ay sen hiç değişmeeeee böyle kaaaal bi de ne evlenmesi ayol du bi daha bi deeeee o mesaj çok komikti yaaaaaa öğüt mesajıııı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy evlilik neymiş. uzun süre görmeyim yaaa :) :)

      Sil
  27. Tam bir yengeç burcu olduğunu anlamıştım zaten Semanur :). Nasılda ortak yönlerimiz var. Ama dur daha ne evde kalması! 21 yaşında hayatının tazecik baharındasın. Gül geç sen sana öyle diyenlere aymazlıklarından, boş boğazlıklarından, konuşacak laf bulamamazlıklarından konuşuyor onlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa bu yengeç burcundan çok çektim. Sürekli ağlatıyor beni. Çok duysusal.

      Ya evde kalmak değil de, bizim oraların konuşması beni boğdu artık. Yorumun için çok teşekkür ederim canım 💙💙💙

      Sil
  28. Tadını çıkar hayatın boşverrrr ;)) ilk kez uğradım çok tatlı güzel bir blogmuş ;) sizi de beklerim buyurun bana :) takipteyim kiii...

    YanıtlaSil
  29. Resmen benim hayatımı dökmüşsün :) Tek fark benim 20 yaşında evde kalmış olmam.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yahu deli deli olma daha çok gençsin. Hele bir erkek için 35'e kadar evde kalmış sayılmaz :) :)

      Sil