26 Şubat 2017 Pazar

Bir Türk Dramı; Göster Oğlum Amcalara Pipini!

kadın, erkek, eşitlik, hak ve özgürlük


        Hayat boyu bir yanlışı öğrenip durduk. Birçok kişi eminim ki böyle büyüdü. Bir kaç gün önce yakın bir arkadaşımla bir yerlere gittik. Kendisi 2-3 ay evvel evlenmişti. Bu evliliğin onu değiştirdiği ve daha da değiştireceği aşikar. Merakla kendime sorduğum birkaç soru vardı o anda. Evlilik insani değiştirir mi? Evlilikte eşit haklara mı sahibiz? Ortak bir karar mı alınıyor yoksa benim dediğim olurcular mı var? Kadın ve erkek eşit midir? Hümanist mi olmalıyım feminist mi?

       İlk olarak bu yazıyı tamamen hümanist bir tarafla yazmaya başlıyorum onu söyleyeyim. Birçoğumuz rolüne iyi hazırlanmış olsa da ailemiz bize nasıl bir öğreti sunarsa bundan öteye azmetmedikçe gidemiyoruz. Daha o küçücük yaşlarda başlıyor hakimiyetin kimde olacağı savaşı. Birçok komedyenin ve iyi gözlemcilerin komedi malzemesi oluyor cinsellik. " Oğlum aç amcana pipini" "Aferin oğlum göster bakalım babaya" bu tarz diyaloglar ile belli bir yaşa kadar erkek hakim olduğuna inandırılıyor.

        Peki ya kadınlar? Garibim kadınlar da bunlarla büyüyorlar "Kızım aman kimseye açma ayıp" "Bu saatte kız çocuğunun dışarıda ne işi var?" Sokağa çıkıp özgürce büyüyen bir nesil daha olmadı. Zamanın oyunları taso, bilye, çanak çömlek gibi oyunları yalnızca pencere ardından izleyen bir nesil ortaya çıktı. Peki suçlusu kimdi? Kadınlar veya erkekler diye ayırmaya gerek yok. Asıl suçlu elalem ne der diye çocuk yetiştirenler bana göre.

        Belli bir yaşa geldiler. Birçok erkek çorabının tekine dahi sahip çıkamayan, gözü dışarda tipler olurken, bazı kadınlar evde yemek yapan, dışarıdan bihaber cahil tipler oldular. Kadının sevgilisi olamaz, vakti geldiğinde onun ancak evleneceği adam olur dediler, üstüne bir de "onu da biz seçeriz" dediler. Erkeğin hayatına ilk kadın girmesiyle "oooo oğlumuz büyüdü" deyip durdular.

        Sonrası ne oldu peki? Bu kadar misyon yüklenen erkekler ömür boyu bir aileyi geçindirmek ve devamlılığını sağlamak için çalıştılar. Kadınlar evde yemek yapıp çocuk bakarken erkekler de gecesini gündüzüne katıp uykusuz kaldı.

        Bana göre her iki tarafın da çalışıp bir evi daha iyi hale getirmesi gerekiyor. Geldik o malum soruya; Kadın erkek eşit midir? Bana göre kadın erkek eşit değildir ve erkeğin belli üstünlükleri vardır. Ama bir gerçek var ki, kadın ve erkek eşit haklara sahiptir. "Ya ne demek eşittir, bizde sünnet var, askerlik var" diyenleri duyuyorum. Kadınlar da dünyanın en acı veren olayı olan doğumu gerçekleştiriyorlar. Tek temennim iyi yetiştirilen bir nesil görmek. Umarım öyle olur.

        Ha bu arada neden yazmadığımla ilgili birkaç mesaj aldım. Ciddi zor ve aslında şu anki konuyla ilgili bir süreç yaşıyorum. Ve yazılardaki samimiyetimi yitirmekten korkuyorum. Her şey güzel olacak... Sevgiler saygılar...



SHARE THIS

Author:

19 yorum:

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben Orduluyum. Etrafımda bir sürü somut örneğim var.Özgürlüğü sayunmak olarak algılamıyorum ve anlatmıyorum da yazımda. Fakat hakimiyeti ve asıl hakimi daha küçük yaşta belirlediklerinden bahsediyorum.

      Bu imkanları Türkiye'nin dört bir yanına sağladığınızda bu konu hakkında seninle daha derin bir tartışmaya girebiliriz. Onun dışında bana çok keskin birkaç şehirden örnek verip bu imkanlarınız var der ve kenara çekilirsen, üzgünüm ama yaptığın bu yoruma "boş" demek zorunda kalırım.

      Sil
  2. "Belli bir yaşa geldiler. Erkekler çorabının tekine dahi sahip çıkamayan, gözü dışarıda tipler olurken, kadınlar evde yemek yapan, dışarıdan bihaber cahil tipler oldular."
    Bu tespitine katılamayacağım, çok cinsiyetçi ve tek taraflı bir anlatım var.Kendimden örnek vermem gerekirse, benim ailem asla bu salakça sözleri etmediler ve kız kardeşim her daim pozitif bir mecrada tutuldu Lakin kadınlar - ki özellikle 80 sonrası nesil- o bahsettiğin cefakar, çilekeş kimliğinden sıyrıldı. Çoğu kadın artık erkeklerden daha da gözü dışarıda ve daha da ben merkezli durumda. Kadınların kendileri bile artık erkeklerin bu kimliğe bürünmeye başladığını belirtiyor. Kadınlara haksızlık(mahalle baskısı) yapılıyor haklısın ama yeni nesilin kültürsüz ve sığ olduğunu da kabul etmek lazım. 'Kötü Çocuk' gibi kitaplar film yapılıyor ve izleniyor. Bu durumda erkek figürünün kibar ve yardımsever olmasının istenmediği ortada. Basit bir denklem sunayım sana ve aslında durumu tahlil et. Kadın-Erkek ilişkilerinin, 15-25 yaş aralığında şekillendiği söylenir. Ve benim gözlemim nobran, bencil ve narsist tip insanların daha fazla tercih edilir olduğu yönünde. Bu durumda karşı cinsi etkilemek için gençler özellikle erkekler bu şekilde bir kişilik ediniyor. Yani sorun şu; kadınlar bugün kendilerini öldürecek zehri, elleriyle toprağa dikiyorlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fazla genelleme yaptığım konusunda haklısınız. O cümle de düzeltme yaptım. Aslında tüm yazıda anlatmak istediğim elalemin ne der deyip çocuk yetiştirenleri eleştirmekti. Ve sonuna doğru iyice cinsiyetçi bir yaklaşım
      olmuş. Yorumunuz için teşekkür ederim. Dikkate aldım.

      Sil
  3. Kesinlikle katılıyorum her bir cümlenize. Nesil değiştikçe toplumun bazı yargıları da değişecek ama bunun için en az bi 100 yıl var bence :) Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İllaki değişecek ben de bundan bahsediyorum aslında. Ama dediğiniz gibi bu biraz zaman alacak. Sevgilerimle 💎💎

      Sil
  4. Kelimelere cok takilmadim ozunde yazmak istedigin cok dogru ve ayni duygulari paylasiyorum sen kızsin sen erkeksin(iyi ya da kotu)gibi sartlandirmalara kendimi bildim bileli karsi oldum anneler iyi evlat iyi birer birey yetistirsin gerisi zaten kendiliginden gelir.istisnalar kaideyi bozmasada cogunlugu kurtarmaya yeter.Eline yuregine saglik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle katılıyorum. Her birey eşit şekilde büyütülmeli bana göre. Eşitlikten kastım tamamen hak ve özgürlük olarak. Güzel nesiller görürüz umarım.

      Sil
  5. Merhaba ziyaretinize geldim 😉
    gelmisken konuya ben de yorum yapmak istedim Kadın ve erkek fiziksel olarak farklı olsalarda onlar bir elmanın iki yarisıdırlar yani tamamen eşittirler.
    sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar :) hoşgeldiniz.
      bu konudaki eşitlik bana göre hak ve özgürlükten öteye gitmez. Her iki tarafında farklı üstünlükleri mevcut bana göre. Sevgiler :)

      Sil
  6. Bir erkek olarak inanın bu durum beni de çok üzüyor. Kız kardeşlerimiz, kız akrabalarımız dışarı çıktığında hep aklımızda bir soru, bir korku, bir rahatsızlık. Keşke herşey farklı olsaydı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle.
      Bizde rahat dolaşmak isteriz sokaklarda. Umarım her şey farklı olur.

      Sil
  7. Eenn nefret ettiğim konu. Resmen nokta atışı yapmışsınız. Umarım bizler çocuklarımızı daha doğru bir şekilde buyutebiliriz. Güzel örnek olabiliriz. Umarım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım oluruz. Zaten umudum gelecek nesiller. Herşey gönlünüzce olsun. :) 💎

      Sil
  8. Ne kadar doğru sözler aslında Yeni nesille Eski nesil arasında ki fark çok büyük Ne yazık ki Dilerim Güzel günlere güzel yarınla güzel nesiller yetişir Emeğine yüreğine sağlık deli mavim Sevgiler ...Şarkı da çok güzelmiş :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene çok sevindim canım. Ben de umuyorum ki güzel bir nesil yetişecek geleceğe. Ve bizler yetiştireceğiz. Sevgilerimle 💙💙

      Sil
  9. blogunuzu izlemeye aldım sizide bloguma beklerim :)

    YanıtlaSil
  10. Çok güzel bir konuya deyinmişsiniz. Dilkafes Dergi'ye takılıyorum beyfendi işi güçü yerinde herşeyi dörtlük erkekler tercih edilmiyor.Ama kaba, bencil ve zangin erkekler daha fazla tercih ediliyor. Sanırım burda + - uyumu var. Bayanlar veya erkekler kendinde olmayan özellikleri taşıyan kişiyi çekiyor. Bu durumu bir çok ortamda yaşadım tecrübe ettim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında bu durum doğru galiba. Ne kadar sakin olursa daha delisini buluyor. İlginç ama yerinde bir tespit olmuş.

      Yorumunuz için teşekkür ederim. Sevgiyle kalın 💎💎

      Sil