15 Kasım 2016 Salı

Turgut Uyar/ Alıntı

Şiir, göğe bakma durağı, mavi, şiir

Merhaba Mavi Kelebekler . Bugün çok farklı bir gün . Ciddi bir özlem duyuyorum yitirilip kaybolan şeylere. Sizlere ahenkli satırlar yazabilirdim. Ama yapmayacağım. Moralim bozuk olduğunda şiir okurum yada dinlerim. 

Daha küçük bir kız iken tanıştım Turgut Uyar'ın eşsiz yüreği ve şiirleri ile.  Bu gece alıntı tarzı ile bir yazı yazmak istedim.  Sizleri sevgili Turgut Uyar'a aşık olmamı sağlayan şiirini sizinle paylaşmak istiyorum. Bu şiiri sadece bir kişinin gözlerinin içine bakarak okumak isterdim...


İkimiz birden sevinebiliriz göğe bakalım

Şu kaçamak ışıklardan şu şeker kamışlarından 
Bebe dişlerinden güneşlerden yanab otlarından 
Durmadan harcadığım şu gözlerimi al kurtar 
Şu aranıp duran korkak ellerimi tut 
Bu evleri atla bu evleri de bunları da 
Göğe bakalım
Falanca durağa şimdi geliriz göğe bakalım 
İnecek var deriz otobüs durur ineriz 
Bu karanlık böyle iyi afferin Tanrıya 
Herkes uyusun iyi oluyor hoşlanıyorum 
Hırsızlar polisler açlar toklar uyusun 
Herkes uyusun bir seni uyutmam bir de ben uyumam 
Herkes yokken biz oluruz biz uyumayalım 
Nasıl olsa sarhoşuz nasıl olsa öpüşürüz sokaklarda 
Beni bırak göğe bakalım
Senin bu ellerinde ne var bilmiyorum göğe bakalım 
Tuttukça güçleniyorum kalabalık oluyorum 
Bu senin eski zaman gözlerin yalnız gibi ağaçlar gibi 
Sularım ısınsın diye bakıyorum ısınıyor 
Seni aldım bu sunturlu yere getirdim 
Sayısız penceren vardı bir bir kapattım 
Bana dönesin diye bir bir kapattım 
Şimdi otobüs gelir biner gideriz 
Dönmeyeceğimiz bir yer beğen başka türlüsü güç 
Bir ellerin bir ellerim yeter belleyelim yetsin 
Seni aldım bana ayırdım durma kendini hatırlat 
Durma kendini hatırlat 
Durma göğe bakalım...




SHARE THIS

Author:

28 yorum:

  1. Sevdiğimiz şairlerin paylasimlarini yapmak her zaman hoşuma gitmiştir. Tıpkı senin gibi. Güzel bir paylasimdi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene çok sevindim. Teşekkürler 💎

      Sil
  2. aç bilgisayarı Teomanın duş şarkısını dinle, moralin düzelmese de ritmini hızlandırır,ayrıca bu şiire de bayılırım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Himmm şuan deniyorum onu. Ama düne göre daha iyiyim.💙 Çok teşekkür ederim 💙

      Sil
  3. Çok seviyorum ben bu şiirini ve Turgut Uyarı.
    Bir insan birini yalnızken hatırlıyorsa sevmemiştir, ansızın aklına getirip yalnızlaşıyorsa . İşte o zaman sevmiştir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında hatırlamak beni yalnızlaştırıyor. Yorumun için teşekkür ederim. Sevgilerimle 💙💙

      Sil
  4. Bak yaaa, olacak olacak hepsinin daha güzeli olacak biliyormusun :) Gözlerinin içine de bakacaksın, ellerini de tutacaksın.
    Öpüyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh inşallah olacak canım. Umarım olur💙💙

      Sil
  5. Semacim cok guzel bir paylasim olmus. Siiri yeni duydum ve cokkk hosuma gitti tesekkurleer

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım benim 💙💙
      Beğenmene çok sevindim 💙💙

      Sil
  6. Ben de çok severim bu şiiri... Paylaşım için teşekkürler... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şiir sevmeniz benj mutlu etti. Sevgilerimle 💙

      Sil
  7. Çok güzelmis gerçekten de...

    YanıtlaSil
  8. Şiir güzel, moral iyi o zaman :)

    YanıtlaSil
  9. Arada geliyor hüzün bana💎💎

    YanıtlaSil
  10. Hayatınızda bir şiiri(hele bu güzel şiiri)gözlerinin içine bakarak okuyacağınız bbir kişi varsa "mutlu olmak" için çok neden vardır.
    Selam-sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle biri var ama ne yazık ki hayatımda değil. Yorumunuz için teşekkür ederim 💙💙

      Sil
  11. çok beğendim ,inş dileğin olur gözlerine bakar okursun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım öyle olur 💙💙 çok teşekkür ederim 💙💙

      Sil
  12. Turgut Uyar gibi usta sevilmez mi En sevdiğim şairlerden biridir Ve bu şirini de çok severim Yeniden hatırlattığın için o güzel yüreğine teşekkür ederim deli mavim ...sevgiler dilerim bu şiiri gözlerine okuyacak biri çıkar karşına :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim bu şiiri sevmene. Bana maviyi en çok sevdiren şairdir kendileri. En güzel şiirler senin olsun💙💙💙

      Sil
  13. Turgut Uyar'ın şiirlerini çok severim. Çok güzel bu şiiri de. Blogunuzu takibe aldım, bloguma da beklerim :)

    YanıtlaSil
  14. Turgut Uyar'ı misafir etmişsin.Ne güzel etmişsin.Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O YÜREĞİMİN MİSAFİRİ ♥ ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM, SEVGİLERİMLE ♥♥

      Sil