7 Kasım 2016 Pazartesi

Ya Çocukluğum?


      Yani şimdi ölmeliyim öyle mi? Daha 7 yaşındayım. Çocukluğum ne olacak? Peki ya Fatıma kardeşim o ne yapacak bensiz. Olmaz biraz daha kalayım kirli dünyanızda. Biraz daha soluyayım uğruna savaştığınız bu havanızı. Kendim için değil, izin verin kardeşim için yapayım bunu.

      Neden bu hırsınız, bu öfkeniz kime? Yâ Rabb benim kardeşim nerde? Yaşıyor mu? Bari izin verin benden sonra nereye gitmesi gerektiğini söyleyeyim. O çok küçük, dahaca 5 yaşında okuma bilmez, gerçi bende bilmiyorum okula gitmedim hiç, köyün içinde bir tane var biliyorum ama saklanmak için kullanıyor bizim köylüler.

      Karnım çok acıyor, kollarım da biraz kanıyor, etrafta epeyce kan var. İnsanlar koşuşturuyor, bu arada kardeşimi gören oldu mu? Yakınlarda bir yerdedir, korkar o gidemez fazla öteye zaten genelde parmağımı da bırakmaz...

     Bezden bir bebeğim var. Ona hiç isim vermedim. Daha hiç oynayamadım. 6 yaşıma girer girmez büyüdün dediler, elime kitap kalem yerine, kardeşimi verdiler. Ölüm gelse bile bırakmam sanıyordum, zaten düşmeden önce elini tutuyordum. Nerede benim kardeşim? Nerede oyuncaklarım, bilyelerim nerede? Nerede bu insanlık, nerede 7 yaşım? Ölüyorum uyanın nerede çocukluğum?

SHARE THIS

Author:

40 yorum:

  1. Ölüyorum nerde benim çocukluğum....

    Konu çocuklar olunca daha çok etkileniyorum... insanın insana yaptığını başka hangi canlı türü birbirine yapıyor bu zalimliği...

    Etkiledin yine Mavi .. Hemde derinden..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh canım benim öylesine bir mutsuzluk vardı ki üzerimde, bu kadar küçük çocukların ölmesi, oyun çağları geçmeden ellerine silahlar verilmesi beni hayli etkiledi.
      Yazmasam çıldıracaktım diyor ya şair... yazmasam çıldıracaktım...

      Sil
  2. Ne acı gerçeklerle yüz yüzeyiz şu sıralar. Ve çocuklar, hiç çocuk olamıyor. Kimisi bu boncuk gözlü kız gibi kimisi çocuk gelin. Kimisi de ne hallerde çöplere atılıyor :((((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocuk gelinler, ne doğru bir noktaya değindiniz. çok kızıyorum kızlarını bir pazar malıymışcasına veren babalara ve 13- 14 yaşındaki kızı eş diye alan sapıklara. Kimisinin ailesi yok yanında sokaklarda şanssız, kiminin anası babası yanında ama bebeklerle oynaması gereken yaşta bebeği kucağında şanssız. Bu dünya adaletsiz...

      Sil
  3. Bırakalım dünyayı çocuklar yönetsin. Çocuk masumiyeti bambaşka. Çocuk gibi sevelim birbirimizi. Masumca, karşılıksızca...

    Yüreğine sağlık canım benim. Alıp götürdün beni çocukluğuma. Biz çocukken dünya daha masumdu. Ya da biz öyle sanıyorduk. Keşke öyle kalsaydık ❤️❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne güzel söyledin bırakalım da dünyayı çoçuklar yönetsin, yönetsin ki kirlenmesin bu kadar♥♥♥

      Güzel yüreğinden kopan sözler için çok teşekkür ederim canım benim ♥♥ Sevgiler ♥♥

      Sil
  4. '' ölüyorum uyanın nerede çocukluğum?'' beni bitirdi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çocuk ölümleri yıktı beni bu aralar :( şanssız olanların yaşam mücadeleside öyle :(

      Sil
  5. Çok kötü oldum okurken, çok hüzünlendim. Ben hüzünlendim sadece okuyarak, o yavrucaklar yaşıyor bu korkunç şeyleri.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ONLAR İÇİN NE KADAR ZOR OLUYORDUR KİM BİLİR... ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM CANIM YORUMUN İÇİN :( :/

      Sil
  6. Çocuklar:( onların gözlerine bakmamız yeterli aslında...
    Kalemine yüreğine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım. Kesinlikle gözlerinin ta içine bakmak gerekiyor aslında :(

      Sil
  7. Diyecek bir şey bulamadım:(Ne kadar güçlü bir anlatım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli yorumun ile daha güçlü oldu... Çok teşekkür ederim :(

      Sil
  8. güzel blog takibe aldım :)

    YanıtlaSil
  9. Yanıtlar
    1. Tıkandım. Az önce bir yazı paylaşmıştım. Okyunca senin yazını kendimden utandım. Yazamadım ilk başta hiç bir şey. Yazılması çizilmesi en gerekli konuda susup kaldım öylece. Utanıyorum ben burda sıcacık evimde otururken kim bilir dışarıda kaç masum çocuk var.

      Sil
    2. bunu yazdım evet ama yeteri kadar çabalamam gerekiyor benim de. ama olmuyor yetemiyorum. birini halletmişken diğeri halen aç ve açıkta, ben yetemiyorum hepsine. bu konudaki hislerimi yazmak istedim. yazını okuyamadım, bu gece biraz zor zamanlar geçirdim. ama yarın okuyacağım.. yorumun ile anlam kattın :(

      Sil
  10. Ahh çocukluğumuz asıl kurtarılması gereken...
    Ve çocukluğumuza ne acılar yüklediler, kalemine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anlamlı bu yorumun için ben teşekkür ederim canım benim :( çocukluğumuz asıl kurtarılması gereken...

      Sil
  11. düğümlendim, tüm o çocuklardan teker teker özür dilemek gerek, gerekte fayda etmez onu da biliyorum.çocuk canı bile yakıyorlarya...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tüm çocuklardan, çocukluklarından özür dilemek gerek. çok teşekkür ederim güzel yorumun için :(

      Sil
  12. Rabbim tüm çocuklara çocukluğunu yaşamayı nasip etsin. Yaşamın içinden kopmuş bir yazı. insanı yüreğinin tam ortasından kavriyor. Boğazına yapışıyor. Kalemine sağlık. İyi ki yazmışsın .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazmak gerekiyordu bir çocuğun kalbinin en derinindeki acıyı. az biraz yazmak istedim. çok teşekkür ederim canım yorumun ile anlam kattığın için ♥

      Sil
  13. Semanur, bu çok güzeldi. Parmağımı bırakmaz aslında dediğin yerde ben koptum. Ama artık cidden sinirleniyorum, kursağımızda bırakmaya devam mı? Biraz uzun yazın bence :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Samet çok teşekkür ederim öncelikle. İnanki yazarken ağlıyordum bizimkiler yeter deyince son bir iki cümle daha yazıp paylaştım. Yorumun ile anlam kattın :(

      Sil
  14. ey hayat gülmenin yerini silah sesleri aldı sevginin yerine kan revan aldı hadi söyle kim suçlu benim yetim kalmış çocukluğumu yoksa sizler mi hadi söyle be hayat sen ben mi ...... Sessiz kaldım O Kocaman yüreğine kalemine sağlık deli mavim söz konusu çocuklar olunca her şey yarım kalıyor dilerim hiç bir çocuk çocukluğun dan olmaz sevgiler olsun herkese her şeye ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değer kattın yazıya canım benim, daha bir anlamlı oldu herşey. Yüreğin ve sessizliğine sağlık. Ve teşekkür ederim.

      Çocuklara karşı oldukça hassasım. Artık yüreğim el vermiyor olanları izlemeye :( :(

      Sil
  15. Vayyy beee derken bittiii :( Gerçi devam etse son nasıl gelirdi orası da istediğim bir son mu olurdu :(( Kalemine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumun için ve desteğin için teşekkür ederim. sevgilerimle..

      Sil
  16. Kimbilir kaç cocugun yasadigi gerceklwri dile getirdin. Çok üzücü bos hirslar yüzünden çocuklarin aci cekmesi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle, boş hırslar yüzünden çocuklar acımasızca öldürülüyor, ne yazıkki :(

      Sil
  17. Bu coğrafyada filler tepişiyor, çimenler eziliyor :(

    YanıtlaSil
  18. Çocuklar her gün biraz biraz sürükleniyorlar ölümün kolları arasına :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah bu gerçeği bilmek ne kadar üzücü :(

      Sil
  19. Yazdığın makaleleri düzenli olarak takip ediyorum. Hiç yorum yapmadım fakat bu yazını okuduktan sonra istemsiz olarak yorum yapasım geldi. Şuan derin düşünceler içerisine girmiş durumdayım. Yazacaklarım bu kadar, yazıyı okuduktan sonra beynim duraksadı. İyi akşamlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. DEĞERLİ YORUMUNUZ İLE DAHA DA ANLAM KAZANDI. OKUDUĞUNUZ VE DEĞER VERİP YORUMLADIĞINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM.

      Sil
  20. :(( çocuklar dünyanın gökkuşağı onlar ve onları kıskanan kirli siyaset sahipleri:((((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne doğru söylediniz :( Kirli beyaz yakalı adamlar:(

      Sil