24 Kasım 2016 Perşembe

Kendini Tanımamak

deneme, iç yaşantı, hüzün


      Bilmiyorum içimde bir yere atamadığım, ama yok olursa da üzüleceğim bir hüzün taşıyorum. Geçenlerde bir yazı okudum. Çok güzeldi, çok etkilendim. Hayatımızı sadeleştirmek ile ilgili. (Buradan okuyun buyrun) Çok istediğim bir eylem. Aslında kendi bedenimden kurtulup, içimdeki deli yanımla birlikte defolup gitmek istiyorum, kimsenin bilmediği yerlere. Belki kimse bilmiyor ama içimde bir çiçek bahçesi taşıyorum. Ama artık bir takım korkularım var.

      Mesela birinin o bahçeden bir papatya koparması... Bu yüzden bedenimi bir araç misali kullanıyorum. Gizliyorum güzel olan her şeyi. Ama genelde insanlar içindeki değil, yüzündeki güzellikle ilgilendiğinden, bir şekilde giriyorlar hayatıma. bunaldım...yoruldum...doluyum...

      Geçenlerde bir mektup yazdım. Bir intiharı konu alıyordu. İlginç olurdu değil mi? Eğer bir gün intihar edersem o mektubu yayınlayacağım blogumda. Aslında yanlışlıkla yayınlamıştım. Farkeden bile olmuştu. Düşünsenize bir yorum yapıyorsunuz ama asla yayınlanmayacak. Bu nasıl bir ironi.

      Hayatımı yazıyorum kağıtlara. Ne acıdır ki çabucak bitiyor. Ne yaşadım ben böyle. Koca bir hiç. Ooo evet bu duygusuz kız aşık bile oldu. Zaten 3 sayfalık hayatımın 2 sayfası bundan ibaret. İş ile ilgili sıkıntılarım, gerekse yeni bir eve alışma. Zor mu bunlar? Hayır aslında değil. Ama asıl zor olan tek başıma dünya kadar yükü omzuma almış olmam. Daha 21 yaşındayım ama benim için yolun yarısı eden o yaşa ulaştım. Ben bir bu kadar daha yaşasam bana yeter. 

      Hayallerim ve hedeflerim birbirine giriyor. Ütopyaları hedef haline getirdiğim absürt zamanlar. Aslında ne yapacağıma karar vermeye çalışıyorum. Hayatım 1 ile 2 arasında gidip geliyor. İlerlemek yok, mesafeler aşırı, karmaşa dolu. Yoruldum artık, hemde çok yoruldum.

     Ya aslında bir mucize olsun istiyorum. Yani daha doğrusu bir şeyler hep yolunda gitsin istiyorum. Bakın birkaç mutlu son artık mucizelere bağlı. Kısaca kendi boyuma doladığım bu ipe sarmaş dolaş oldum ve hareket edemiyorum. Beni dinlemenizden mutluyum mavi kelebekler. 



SHARE THIS

Author:

37 yorum:

  1. Ne yazdın sen Semanur? Burada yazabilir; ama aklından sil. Hemen.

    Yok öyle şeyler... Hayatın yormadığı insan olmaz. Hayat ve yorulmak ikiz gibiler. Unutma lütfen "Before down it is always dark - Şakaktan önce daima karanlıktır" diye bir atasözleri var İngilizler'in.

    İş konusunda olsun sıkıntın. Gelip geçer onlar. Bugün de bahsettim, yeteneklerle içinde olunan işler örtüşmüyor. Bu bir gerçek. Yapacak bir şey yok.

    Blogunda mektup okumak istiyorum. Tüm sıkıntılarını geride bırakmaya karar verdiğin, beklemeyi bileceğin, hayatı her şeyiyle kabul ettiğinden bahsettiğin.

    Hepten bekliyoruz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence her insan aklında bir köşede bir intiharın izlerini taşır. Ya da bilmiyorum ben öyleyim.

      Arada çok bunalıyorum sadece. Haddinden fazla bunalıyorum. Düzeliyor belki ama göstermelik. Yoluna giren pek birşey yok aslında. Çok teşekkür ederim. :)

      Sil
    2. Tanık olduğu bir olaysa bir intihar, o zaman haliyle taşır. Bu çok insanca. Bu o intihara tanık olanın da kaderi değildir. Öyküler için bile yaşanır. Çok şey var hayatta kalmak için. Zaman zaman elbette sıkıntıya düşülecek. Biraz sabır.

      Sil
    3. Kesinlikle haklısınız biraz sabır. 💙

      Sil
  2. Her insanın hayatında ipin boğaza dolandığı "evet bu işler de buraya kadarmışşşş" dediği günler elbet olmuştur. Seninki aslında bundan ibaret. İpin iyicene dolanmasını sağlamakta ipi çözmekte senin elinde. Ya da en azından her iki durumda içinde birilerinden yardım alabilirsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben yardımları reddediyorum sanırım. Ya da bu sona kavuşmak istiyorum artık. Dostum desteğin için sağol. Ben boynumdaki o ipe mecburum. Sevgilerimle :)

      Sil
  3. Hayatında ne yaşarsan yaşa intihar edip kurtulma yolunu seçersen baştan kaybedersin. Zorluklarla mücadele etmek gibi kıvrık yollar varken neden kolayı seçmelisin ki mavicim 💙😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biliyorum canım benim.Ama işte bazen bu eylem bana cesurca geliyor ve neden cesur olmayayım ki diyorum ♥♥

      Sil
  4. Bence sen 5 yıl sonrası için falan mektup yaz dileklerini,isteklerini sonra yayınla biz de ne güzel hepsini gerçekleştirmişsin diye yazalım.Unutma "Umut fakirin ekmeği"şu an hayatımızı istediğimiz gibi yönetemiyoruz ama belki de bundan daha güzelleri bizi beklediği için bu böyle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha güzeli olur mu bilmiyorum inanın ki. Sadece pes etmek istiyorum bazı noktalarda. Yorumunuz için teşekkürler ♥♥

      Sil
  5. oyy benim kuzum deli mavim hayat insana hiç adil davranmıyor insan oğlu çiğ süt emmiş hayat hiç bilinmedik yollara sürüklüyor sonun ne olacağını bilmeden hayatın yükünü sırtlamak yaşa başa bakıyor maalesef Ama her şeyden önce rabbım var sen ona sığın ona etki içinde ki dualarını her şeyin hayırlısını dile Her şey den önce sen kendini sev kendine güven ki hayata karşı daha kuvveti daha sağlam basarsın ayaklarını He Bir de bir daha intihar gibi bir düşünce aklına sakın getirme seni gelir bulur terlikle döferim valla :) Senin önünde kocaman güzel bir hayat daha nice güzellikler mutluluklar yaşayıp göreceksin inşallah O güzel yüreğini ferah tut sen Daha nice güzel yazılarını hikayelerini şiirlerini okuyacağız inşallah Seni en güzeline emanet ediyorum kuzum benim iyi ki senin gibi güzel yüreği tanımışım ben :)Bu arada bu sessiz kaldım da hayatın zorluklarını 12 yaşında sırtlandı :) Sığınacağın iki güzel liman var biri Rabbım diğeri de Anneciğin Ne eylerse güzel eyler Rabbım güzel görenlerden eylesin inşallah ..seviyorum seni ...çeneme vurmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok değerlisin gerçekten. Hiç bir anımda es geçmedin beni. Sığınmak istediğim ana kucağı çok uzaklarda. O yüzden sarılmak ve sığınmak dahi bir mucize. Çok bunaldım. Kafa olarak bir türlü sıkıntılarımı atamıyorum. Sende çok erken sırtlanmışsın hayatın yükünü. Neden yükümüze ortak olabilecek insanlar girmez ki hayatlarımıza. Çok teşekkür ederim canım yorumun için çok öpüyorum. ♥♥

      Sil
  6. peki et bakalım intihar, o zaman çözülecek tüm sorunlar; ama ilaç filan içme tamam mı, benm bir ara ilaç karışması yüzünden midem yıkanmıştı illet bişi, o an işte ölüyorum diyosun,sana sihirli bir cümle kurcam SİKTİR ET :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oovvv tamam sakin ol canım. Bu konuları daha derin konuşuruz. Aşktan sevgiden fazlası, daha ciddi konular var hayatımda.💙💙

      Sil
  7. Pek çok şey kafada bitiyor. Hayatın zorlukları da güzellikleri de. Bulutsuzluk Özlemi' in şarkısını unutmamalı. Ne olursa olsun yaşamaya mecbursun diyor. Hayata anlam katacak uğraşılar bulup hayatı anlamlı hale getirmeli. Hayata tesadüfen mi geldiğini sanıyorsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne olursa olsun, yaşamaya mecbursun. Kesinlikle çok doğru söylemiş. Değerli yorumun için çok teşekkür ederim. Yazar iç dünyasını yazıyor fakat yazıyor diye yaşayacak değil ya. Sevgilerimle 💎💎

      Sil
  8. 21 yaş; inanın hayatın en güzel yılları. Daha yaşanacak koca bir ömür var önünüzde.
    Bir hastanenin yoğun bakım odasında bir gece geçirmek... göçük altından çıkarılan insanların dramına tanık olmak...günlerce beklediği babasının öldüğünü öğrenen 5 yaşında bir çocuğu gözlemek...9 aylık hamile, bir hafta sonra doğum yapacak bir anneye eşinin şehit olduğu haberini vermek...suçlu olmadığı halde delil yetersizliğinden masum bir insanın 15 yıl cezaevinde kalması...
    Bunların hepsi hayatın içinden acı gerçekler Semanur. Yazınla bağdaştırdığın resim o kadar güzel ki bu güzel resmi seçebilen insan nasıl öyle saplantılara düşebilir diye şaşırdım.
    Herkeste zaman zaman bu tarz düşünceler oluşabilir ama, mantık, irade o düşünceleri yener.
    Ne güzel tasarlanmış bir bloğun var. Onu karartma lütfen.
    Hep maviliklerde kal. Ama "umut dolu mavilik" olsun bu...
    Sevgiyle-umutla kal.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umut dolu ve maviyle kalın. Haklısınız 21 yaş ölümü seçenek haline getirmek için fazla erken bir yaş. Verdiğiniz tüm örneklerde hakli örnekler. Desteğiniz göz ardı edilemez. Çok teşekkür ederim. Sevgilerimle 💙💙

      Sil
  9. Aaaaa şaşırdım yazıya.Daha çok gençsin neden bu yorgunluk?Kökenini bul ve çözüme odaklan.Öpüyorum seni :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçeceğini umuyorum. Yalnızca bu yükün altında eziliyorum. Çok yoruldum. Bazen pes etsem nasıl olur dediğim bu zamanlarda yazıyorum böyle şeyler. Sevgiyle kucaklıyorum sizi. Desteğiniz için çok teşekkür ederim 💙💙

      Sil
  10. Böyle kafamın çok karışık olduğu zamanlarda bilinçli olarak kendimi ağlatacak şeyler yapmaya çalışırım. Sonunda çok üzüleceğimi bildiğim bir kitaba tekrar başlarım, başrolün öldüğü bir filmi izlerim mesela. Ağladığımdaysa kendim için ağlarım. Kitap da film de çıkar gider aklımdan. Ağlamak rahatlatır insanı bazen. Seni rahatlatan neyse onu bulmalısın belki de. Sevgiyle kal, olur mu? İyi ol.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bak aslında çok güzel bir fikir ağlamak. Bu gece bunu deneyim bir. Çok teşekkür ederim canım desteğin için. Çok öpüyorum 💙💙

      Sil
  11. Çok üzücü bir yazı okudum şu an:( Daha çok gençsin ve seni bekleyen bir dolu güzel şey var bu hayatta. Hayat hiç kimse için kolay değil ve herkesin yükü kendine ağır. Ayakta durmak, hayata tutunmak zorundayız. Bu yaştaki birinin ağzına ölüm hiç yakışmıyor. Mucizeler gelmez, insanlar kendi mucizelerini kendi yaratır. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ölümü konuşmak için çok erken değil mi? Sadece bazen bu yükün altında eziliyorum. Ve pes etsem mi diyorum. Çok uzun sürmüyor normalde. Bu kez uzadı ve yazmak durumunda kaldım. Sevgilerimle 💙💙

      Sil
  12. Hissettiklerini kaleme döken insanlar genel itibariyle bu işi içini dökmek için yapar. İçini dökmek istemektedir, çünkü doludur yazan. Bazen bu doluluk, duyguların her birinin aynı anda üstümüze çökmesi nefessiz bırakır bizleri.

    Aslında duygulara karşı bu denli açık olmak bir zaafiyet olduğu gibi güzelliktir de. İşin güzelliği ise herkesin "Ne güzel bir çiçekmiş!" diyerek elini uzatıp o çiçeği koparttığı bir dünyada sizin o çiçeğin güzelliğinin dalında olmasından kaynaklandığının farkında olmanızdadır.

    Başkaları için güneşin batışı hoş bir manzaradan ibaretken sizin içinizde renklerin bin bir tonu dans etmeye başlar. Kelimeleriniz eşlik eder sonra bu ahenge.

    Bir çocuğun gülüşü başkaları için hoş bir enstantane iken siz hayatın anlamını sığdırırsınız o kahkaha dolu kareye.

    Başımıza gelenler ya da karakter yapılarımız eli kalem tutan bizleri biraz savunmasız biraz da naif yapar, doğrudur. Yine de unutmayın, duyguların en güzellerini de doruklarda yaşamak hediyemizdir bizim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim değerli yorumunuz için. Sanırım yazmak beni güçlü kılar diye beklerken, yenilgiye uğrattı. Diyorum ya hep böyle hisler olur hayatımda. Bu kez tek başıma bu yükün altında eziliyorum. Pes et diyorum kendime ne olacak ki. Pes et gitsin. Neyse sonra acım zaman aşımına uğruyor ve bundan da vazgeçiyorum.

      Sil
  13. Hayat üzüntüye mağlup olanlara ait değildir, diyordu bir yazar.

    Fazlasını özelden yazarım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üzüntüye mağlup olmak. İnanın güçlü olmaya çalışmaktan çok yoruldum. Mağlup olsam ne olur ki.

      Sil
  14. Seni çok iyi anlıyorum. Zor bir dönemden geçiyorsun. Ama intiharı düşünmek, seni sevenlere karşı bencillik olmaz mı? Sen çektiğin acıdan kurtulmak isterken bu yükü sevdiklerinin bir ömür omuzlarında taşımasına dayanabilir misin?

    Her şeyin bir sonu var. Gecenin en karanlık olduğu an itibariyle şafak sökmeye başlar. Bu kadar dayanılmaz bir noktaya geldiysen, aydınlıkta yakın demektir.

    Bu kötü düşüncelerle soldurma güzel yüreğini. Sana en çok gülmek yakışıyor, unutma kuzum ❤️❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım benim. Bize en çok gülmek yakışıyor. 💙💙
      Yanımda olman beni çok mutlu etti. Zaten hep yanımdaydın. Düzelmiyor hiçbir şey güzel yürekli arkadaşım. Düzelmiyor. Bu düşünceye babam için dur diyorum sürekli. Şimdi yine durdum ve nedenini dahi bilmiyorum 💙💙💙

      Sil
  15. Bu yaşta bunca kelimeye hükmedebilen sen ,hayattan vazgeçme düşüncesini aklına taşıman olmamış.son yoruma verdiğin cevapta güçlü olmaya çalışmaktan yoruldum diyorsun olma kuzucum bırak arada kendini bir şeyleri yapamayıver bu eksiklik değil ki yaşam da tecrübe kazanmaktır.Beş yıl sonra ve sonra ki her beş yılda yaaaaa ben bunu nasıl yazdım kendimi niye üzmüşüm diyeceksin.
    Her sabah uyanığın da ne olursa olsun ayna baktığın da önce kendine gülümse ve hadi bakalım günümüz de böyle geçsin de.Tüm yorumları da okudum yazınla birlikte,kötü düşüncelerden arınman için ne güzel bir sebebin var baksana ne çok güzel kalp biriktirmişsin bu bile ileriye bakmak için bir sebep.
    Maviye aşık birine karaya göz kırpmak yakışmaz,kocaman sarıldım fıstık sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Maviye aşık birine karaya göz kırpma Yakışmaz ne güzel bir tabir. Çok haklısın. Birazda güçlü olmayı vereyim değil mi? Umarım iyi olacağım. Çok öpüyorum. Desteğin için minnettarım. 💙💙

      Sil
  16. Ben sadece üzüldüm diyorum. Seni anlıyorum. Ama bunca yorumdan sonra ben yapamayacağımı hissettim. Buna aynı duyguların çarpışması diyelim. Yalnızca senin için dua edeceğim canım. Sevgili kızım.Semanur'um.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biricik ablam. Ben çevreme zarar vermem. O yüzden hep kendime veririm. Sanırım ilk olarak buna bir çözüm bulmam gerek. Çok öpüyorum seni 💙💙

      Sil
  17. Benzer süreçlerden geçmiş biri olarak seni anladığımı sanıyorum Semanur. Bu noktada sana minik bir tavsiye vermek isterim. Lütfen ukalalık olarak algılama, ben denedim ve başarıya ulaştım. Sende de işe yarar umarım.

    Kendine "Ölmeden önce yapılacaklar listesi" hazırla. O liste içerisinde yakın zamanda ve elindeki imkânlarla yapabileceklerini hemen yapmaya başla. Ya da bir enstrümanı çalmayı öğren. O da olmadı kendine bir yerlerde çay ya da kahve ısmarla. O çayı/kahveyi tek başına yudumla ve yudumlarken de etrafında akan hayatı bir deftere not etmeye çalış. Hem burada zihnini sadeleştirmiş olursun hem de bloga bir kategori daha girer. Bence kategori ismi "Sokaktan sesler" olabilir. Bir de belki vlog çekebilirsin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ukalalık olur mu hiç. Yorumunuzu cevaplamak için biraz bekledim. Çünkü kendime 10 maddelik bir yapılacaklar listesi hazırladım. Hatta ilkini gerçekleştirmek için çalışmaya bile başladım. Her şey için teşekkür ederim. Umarım bu kez uzun sürer bu azim. Sevgiler saygılar sunuyorum 💎💎

      Sil