28 Kasım 2016 Pazartesi

Filmliyorum- Dağ 2 /Alper ÇAĞLAR

film, türkiye, türk askeri

       
      Merhaba mavi kelebekler. Dün gece arkadaşlarla Dağ 2 filmini izlemeye gittik. Oldukça etkilendiğimi söylemem gerekiyor. Bugün bir inceleme yazısı yazmaya karar verdim.  Hadi filmi daha yakından inceleyelim.

 Film Adı; Dağ 2
 Yapım Yılı; 2016
 Yönetmen; Alper Çağlar
 Oyuncular; Murat Serezli, Çağlar Ertuğrul, Ufuk Bayraktar,Ahu Türkpençe
 İMDb;10 /10
 Mavice; 10 /10

Film Hakkında Genel Görüş; Aşırı Spoiler İçerir

      Film Alper ÇAĞLAR'ın yönetmenliğini üstlendiği aksiyon, dram ve gerilim türündedir. İlk filmin devamı niteliğinde çekilmiştir. Özel Kuvvetler Komutanlığı bir tim oluşturmaya karar verir ve eğitim alacak kişileri türlü testlere tabi tutarak seçerler. Bekir ve Oğuz ilk filmden aşina olduğumuz bu karakterler de bu time katılmak isterler. Fakat Bekir'in ayağındaki sıkıntı nedeniyle aksaması ve Oğuz'un omzundaki sıkıntı nedeniyle kabul edilmezler. 

      Umutların kırıldığı o anda Yarbay Veysel GÖKMUSA gelir ve ikiliyi tim eğitimleri ve elemelerine katılmak için kabul eder. Ağır eğitimlerden geçerler ve bu süreç boyunca Bekir ayağından fizik tedavi görür. 6 koca yılın ve zorlu eğitimlerin sonunda ''Fırtına Getiren'' timi adıyla bir göreve çıkarlar.

      Işid'in esiri gazeteci Ceyda BALABAN'ı kurtarmak için Irak'a giderler. Tam infaz edilecekken kurtarılır. Genç kadın Türk Askeri karşıtı yazılar yazan ve askeri hep eleştiren bir yapıya sahiptir. Ona rağmen hep anlayış ile karşılanmış ve ona cephe alınmamıştır. 

      Dağda yollarına devam ederlerken yolda Işid'in birkaç Irak Türkünü esir aldıklarını görürler ve görev dışı olsa da kurtarırlar. İki kızı yanlarına alıp yakınlarda bir köyde mola verirler. Bir sohbet esnasında gelen telsiz anonsuyla Işid'in köyü yağmalayacağını öğrenirler. Başta elinden birşey gelmeyeceği düşüncesi ile müdahale etmek istemezler. Ama duygularına yenik düşer Yarbay Veysel GÖKMUSA...

      Sahabın ilk ışıkları ile onları götürmeye gelen araçla köydeki çocukları ve gazeteci Ceyda'yı Türkiye'ye yollar. Kalanlar köye döner ve Işid varmadan köyü olacaklara hazırlarlar. Son Kale dedikleri bir binaya tüm sivilleri yerleştirir ve çatıya Türk Bayrağı asarlar. Burayı vatan toprağı bilir ve öyle davranırlar. 

      Işid köye girer ve nefesleri kesen bir sahne yaşanır. Çatışma sonunda köy kurtarılır ama Veysel komutan kaybedilir. Film boyunca en etkilendiğim sahnelerden biridir bu sahne. Tüm filmi anlattım mı ne? Sanırım evet. 

      Eşref Çullu, Baybars Yücel, Bekir Özbey, Oğuz Çağlar, Mustafa Şahin, Veysel Gökmusa ve daha birçok karakter akılda kalan hayatları ile mükemmel bir filmi ortaya çıkarmışlardır. Ben izlerken oldukça etkilendim. İMDb ilk kez bir filme hakkettiği değeri verdi diyebilirim. 10 puan aldığı görünüyor. Çok sevindin ve hakketti diyebilirim. Ve onlar isimsiz kahramanlar...Bir ölüm, bin diriliş...





      Eksiklerim illaki olmuştur. Yazmaktan asla çekinmeyin mavi kelebekler. Bu filmi bir kadın gözüyle anlattım. Şu kısmı da anlatsaydın keşke dediğiniz noktalar varsa paylaşın. Çok teşekkür ederim. Saygılar sunuyorum...

SHARE THIS

Author:

25 yorum:

  1. Güzel bir filme benziyor milli duygularla dolu bir film sanırım. Ne güzel anlatmışsın Semanur paylaşım için teşekkür ederim 😊. Sevgilerimle ❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim ♥ beğenmene sevindim. Filmi izlemeni çok isterim.

      Sil
  2. Ben ilk filmini de izlememiştim bu serinin. Ama hep güzel yorumlar duyuyorum sizinki gibi. İzlemek şart oldu. Paylaşımınız için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuduğun için teşekkür ederim. İlk filmi izledikten sonra ikinciyi izlemeni tavsiye ederim.

      Sil
  3. Benim duygulandığım olay Uzman Onbaşı Yunus Emre Uçar'ın filmden sonra Hakkari'de şehit olmasıydı. Gerçekten içim bir hoş oldu. Bir de filmin sonlarına doğru kendini arkadaşına siper eden adam beni benden almıştı.

    Yorumun çok iyi fakat fazla açıklama yapmışsın bu yüzden biraz kızabilirler. Fakat ben düşüncelerini sevdim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Samet. Evet Eşref`in kendini siper ettiği sahne gerçekten çok etkileyiciydi. Sevgiler..

      Sil
  4. Güzel bir filme benziyor. Sinemada olmasa da DVD alıp izlerim mutlaka.

    YanıtlaSil
  5. Ben ilkini de izlemedim:( önce ilkini izleyeyim... sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlkini izledikten sonra ikincisini izlemeni tavsiye ederim canım. :)

      Sil
  6. Erkek kardeşim gitti izlemeye. Eve geldiğinde sicilimi bozdurucam demeye başladı :) nasıl etkilendiyse artık. Bir erkek kardeşe sahip olduğum için şimdilik izlemeyi düşünmüyorum. Belkide hiç izlemem. Çok şey kaçırıcam belki ama. Olsun napalım.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence izlemelisin, çok şey kaçırırsın.

      Sil
  7. Bende gidecektim seansı geç saate denk gelince vazgeçtim. Ağır spoiler içerdiğinden hepsini okumak istemedim yorumunuzun bende izleyecek olunca çok bilmesem daha iyi ama değil mi? ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de izleyeceksen okumaman iyi olmuş canım. İzledikten sonra tekrar yorumlarını beklerim.

      Sil
  8. Dayanılır mı izlemeye kestiremedim...
    Parça da çok etkiledi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dayanılır dayanılır. Pişman olmazsınız izlerseniz.

      Sil
  9. Film bugünlerin en çok konuşulan filmlerinden olsa gerek. Bir türlü izleme fırsatı bulamadım şu günlerde :)
    Güzel bir anlatım olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, mutlaka izlemelisiniz. Sevgiler..

      Sil
  10. En merak ettiğim ama bir türlü gidemediğim film. Çok güzel anlatmışsın canım. Gözümde canlandı sahneler. Ama yine de çok izlemek istiyorum 😊 Kalemine sağlık ❤️❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. muklaka izle kuzum. Ben çook beğendim. İlk filmi izleyip git ama. Ben öyle yaptım, valla daha hakim oluyor insan :) çok öpüyorum kuzucum ♥♥♥

      Sil
  11. Bnde izledim herkzin izlemesini siddetle tavsye ediyrum

    YanıtlaSil
  12. Ben anlatımınla yetineceğim Semanur. İyi ki detaylı anlatmışsın. Güzeldi okumak. Sevgilerimle kızım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ablacım. Ben tekrar izlemek de isterdim. Beğenmene çok sevindim. ♥

      Sil
  13. İlk fırsatta izleyeceğim, bloguma beklerim

    http://gezgicciftler.blogspot.com/

    YanıtlaSil