18 Aralık 2016 Pazar

SADECE YAZDIM

deneme, hayat, yaşamım


       Kalktım, beyaz çarşaf serili, kıpırdanmaktan kırış kırış olmuş yatağımda oturur vaziyette bir kaç dakika bekledim. Ayağımı hafifçe yere bastım, parlak parkeler ile dolu, hayli soğuk zeminde ayaklarımın buz kesildiğini anladığımda ilk adımımı attım.

       Ikinci ve üçüncü derken, oda kapısına vardım. kafamı anlamsızca kaldırdım ve sanki kapının boyunu ölçercesine yukarı aşağı oynattım. Kapının gri metal kolu, Aralık ayının verdiği soğuktan etkilenmiş olacakki, daha ilk dokunuşum ile el ayamın soğukla verdiği mücadeleye tanık oldum.  İkinci bir hamle ile kolu kavradım ve aşağı yönde ittim.


       Kapı açıldı. Kapı açılmıştı evet ama, sanki kapının dışındaki bu yer bana ait değildi. Kafamı uzattım ve hayatıma şöyle bir baktım. Önce sağa, sonra sola ve sonra tekrar sağa...

       Sıradaki adımım daha bir ürkekti. Hol boyunca bir bilinmeze yürüyüp durdum. Sonunun verdiği bu ürkeklik ve korku. Nihayet lavaboya vardım. Elimi aldığı kadar su ile doldurdum. Su soğuktu, çok soğuktu...

      Soğuk su ile buluşunca, gözlerim bir anda yuvasına sığmaz oldu. Büyüdü, zaten büyük olan gözlerim, daha da büyüdü. Ufak tefek adımlar ile maviye çalan renkteki halıma basarak salona geçtim. Televizyon açıktı, ölüm haberleri doluydu tüm kanallar. Bir kara parçasına sığmayacak kadar ölü vardı her yerde.

       Kendimi tutamadım ayrıldım odadan. Mutfağa doğru yürüdüm. Ellerim titriyordu anlamsızca. Telefonuma yöneldim. Elime aldığımda bir sürü mesaj ve birkaç cevapsız arama. Hiçbiri beklediğim şeyler değildi. Aşkını itiraftan hiçbir zaman utanmayan ve her seferinde şiirler yazan bir adam ve ailemden bir iki mesaj. "İyi misin? Neden cevap vermiyorsun? Abla artık kızıyorum babama cevap ver."

      Doğrulup balkona çıktım. Isıtmayan bir güneş duruyor şurada. Hayli soğuk bir hava, göz kapağımı açmakta epey zorlanıyorum. Aralıyorum ve ışığa alışmak için zorluyorum kendimi. Alışıyorum...

      Alışıyorum her şeye. Zamanla yazdıklarımdan sıyırıp atıyorum bazı insanları. Daha az yazıyorum. Yine aynı şeyler olacak, ben derdimi dökeceğim ve insanlar apayrı şeyler düşünecek diye daha az yazıyorum. Çok müzik dinliyorum. Eskisinden daha çok. Yeni insanlar tanımıyorum. Tanıdığıma pişman etti hepsi. Kendimi eskisi kadar kapatmayacağım tabiki... Bu düşünce ile balkondan çıkıp, tekrar mutfağa giriş yapıyorum.

      Mutfaktan çıkıp defterimi okumak için odama dönüyorum. Her günü o kadar ayrıntılı yazmışım ki. Okuyorum, ilk tanıdığım o günü okuyor ve tekrar tanıyorum onu. Çok ilerisini okumuyorum, ilk tanıştığım günde kalmayı hatta o günde bitip tükenmeyi isterdim.

      Kendimi haklı onu haksız gösterdiğim yazılar yazıyormuşum, yazık. Olaya ne alçakça bakıyor. Ben haklı veya haksız aramadan seni yazıyordum halbuki. Ama yeni bir şey öğrendim. Bir daha kimse beni öldüremez bu sebepten. Kimse daha fazla kıramaz. Defterime ne çok kan dökülmüş. En sevdiğim mevsimi ağlayarak tüketip atmışım.

                  Bu son olsun... 12.12.2016... sadece yazdım...

SHARE THIS

Author:

44 yorum:

  1. Önce yoksa bir hastahane odasında mı başladı anlatım" diye bir telaşım olduysa da neyse ki değilmiş.

    Sonra bitişe mi sıçrasak.. Haklılar ve haksızlara. Nasreddin Hoca'yı nasıl anmam şimdi... Belki de en haklı O idi, "Sen de haklısın, sen de" derken...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sadece yazıyor ve hiç konuşmuyor olmayı dilerdim. Hiç duymuyor...

      Sil
  2. Çok güzel ifade edilmiş duygular... Daha çok yaz, kimin ne düşündüğünün önemi yok... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazmak istiyorum... daha ve daha çok... her şeyden çok...

      Sil
  3. İnsan bazen dümdüz, her şeyi olduğu gibi yazmak istiyor. Çok hoş bir yazıydı. Kalemine sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Sadece yazdım...öylesine...

      Sil
  4. Ne kadar dagüzel yazılmış cümleler öyle ... Tebrik ederim. Sayfama beklerim :)

    YanıtlaSil
  5. Hepimizin sinirleri yiprandi dünyada olan olaylardan.

    YanıtlaSil
  6. Anlatimlarindaki bu samimiyeti seviyorum.

    YanıtlaSil
  7. Bu yazı gerçek hayatından bir kesit mi canım Yaşanmış diye düşündüren bir yazı. Erkek milletini onunla evlensen de, evlenmek mümkün olada da yine kaybediyorsun. Onlaeı anlamak imkansız. Anlatımın çok güzel. Dilerim devamı gelir. Kaleminr sağlık Semanur
    canım.Sevgiyle gözlerinden öpüyorum :) Güzel ve mutlu bir hafta dleklerimle ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh güzel ablacım yaa. Çok kötüyüm ben 😢😦 seni görmüş olduğum için mutluyum💎💎

      Sil
    2. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

      Sil
    3. Senin güzel yüreğin yeter ablam.💙💙 Sevgiyle kucaklıyorum seni💙💙

      Sil
  8. Merhaba :) Blogunuzu yeni keşfettim ve hemen katıldım. Sizide bloguma beklerim www.nurundelidolublogu.tk

    YanıtlaSil
  9. Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Sevgilerimle 💎💎

      Sil
  10. Bu son olsun ey suskunluğum ey yalancı düşlerim katran karasına bulanmış kelimelerim sözlerim bu son olsun yabancı bir gülüşün ardında gizlenmiş yüreğimin hezimeti bu son olsun mevsimler mevsimlere karışsın bu son olsun Ey suskunluğum .....O Kocaman yüreğine kalemine sağlık Deli mavim ..Yazıyı okuyunca Aklıma Rahmetli Cem Karaca nın şarkısı geldi Bu son olsun Sana gelsin ....
    Bugün sen çok gençsin yavrum
    Hayat ümit neşe dolu
    Mutlu günler vaad ediyor
    Sana yıllar ömür boyu
    Ne yalnızlık ne de yalan üzmesin seni
    Doğarken ağladı insan bu son olsun bu son
    Doğarken ağladı insan bu son olsun bu son

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh çok güzel bir yorum. Çok teşekkür ederim. Çok öpüyorum 💎💎

      Sil
  11. Yine içim dağlandı. Senin ne güzel bir kalemin var ki il satırdan sonuna kadar içinde oluyor insan okuduklarıyla. Hep sevgiyle kal, hep mavi kal

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepimiz masmavi kalalım. Çok teşekkür ederim kuzum💙

      Sil
  12. şu ölüm haberlerini keşke artık duymasaydık.. bu yüzden TV izlemez oldum..Bu arada havalar bi hayli soğudu dikkat etmek lazım ..

    Kalemin dert görmesin;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Havalar soğudu evet. Çok teşekkür ederim güzel yorumun için. 💎

      Sil
  13. Çok harika cümlelerin adeta dans ediyo çok beğendim tebrik ederim :):)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim değerli yorumun için. Çok mutlu oldum. Sevgiler 💎💎

      Sil
  14. İlk basta bir hikaye veya öylesine bir yazı sandım şöyle bir yorum yapmayı planlıyordum ben ne zaman böyle ayrıntılı bir yazı yazarsam ogün bir boslukta oluyorum hayatın anlamı olmuyor sen herkese yardım ederken kimse sana yardım etmiyor... Sonraki kısmı beni korkuttu bunları yaşayan tek ben değilmişim hissi uyandirdi insallah yanilmışımdır mutlu olman dileğiyle kalemine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir şeyler yaşamak, yaşamak, hatta hissetmekten dahi yoruldum. Mutlu olmak seçeneklerim arasında değil galiba. Olmuyor bir türlü. Yorumun için teşekkür ederim.

      Sil
  15. Yorum bırakmıştım ama... Ulaşmadı belki de...😕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorum yoktu kuzum hepsini onayladım ama😔 umarım benim yaptığım bir şey değildir. Çok özür dilerim canım 😔😔

      Sil
  16. Şu Blog Dünyasında kendimi bir tek sana benzetiyorum. Yazıyoruz ama ne anlatmak istediğimizi dökemiyoruz cümlelere.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Samet sende de delilik var biliyordum. Güzel yorumun için teşekkür ederim. 💎

      Sil
  17. Hayat normları, durağan olmadıktan sonra yaşadığını anlıyor insan. Durağan olanlarda iş tabi kötü. Bir şekilde bir yerden katılmak, tutunmak gerek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tutunmak ve hayatta kalmak zor artık. Zaman ayırıp okuduğun için teşekkür ederim. 💎

      Sil
  18. "ilk tanıştığım günde kalmayı hatta o günde bitip tükenmeyi isterdim."

    İlk anlar ne de kıymetli değil mi? Kaleminize sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk anlar elbette kıymetli. O günlerde kalmak lazım. Güzel yorumun için teşekkür ederim. 💎

      Sil
  19. slm. iadei ziyaret. Takibe değer bir blog. Takipçinizim artık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli yorumunuz ile mutlu oldum :) Hoş geldiniz efendim :)

      Sil