3 Temmuz 2016 Pazar

Nev-i Şahsına Münhasır Suavi


bilgi, suavi kimdir, suavi ve hayati, mavi, blog yazısı

Bugün size sesiyle beni büyüleyen, şarkılarıyla mutlu eden bir adamdan bahsedeceğim;Suavi.Peki kimdir bu Suavi? Önce bir şarkısını dinleyelim.


Mehmet Suavi Saygan, 1950 yılında Kırıkkale'de memur bir baba ile ev hanımı bir annenin 4 çocuğundan biri olarak doğmuştur.Çocukluğunu Kırıkkale'de geçirmiştir.Anne tarafı Egeli olan sanatçı uzun yıllar İzmir'de yaşamıstır.



Suavi, aktif müzik hayatına kurduğu 'Meçhuller Grubu' ile başlamıştır. 1966 yılında 'Grup 7.65' adında bir grup kurdu. 1968-1972 yılları arasında okuduğu ODTÜ Mimarlık bölümünden mezun oldu.Okul masraflarını çıkarmak için, gece klüplerinde çeşitli gruplar ile müzik yaptı. Mezun olduktan sonrada uzun yıllar orkestralarda solistlik yaparak bateri ve gitar çaldı.

Suavi, çalışmalarında kendi söz ve müziklerinin yanında yurdumuzda tanınmış olan şairler, Nazım Hikmet, Ahmed Arif,Rıfat Ilgaz ve Hasan Hüseyin Korkmazgil gibi önemli isimlerin şiirlerine rastlamakta mümkündür.

Hayatı boyunca hiç sigara kullanmadığını belirten Suavi, profesyonel bir balık adam olup, dalgıçlıkta yapmaktadır. Şuan Muğla'da Yakaköy'de yaşamaktadır.

SHARE THIS

Author:

8 yorum:

  1. Benim bu adamı sevmem için çok neden var. İzmir ve ODTÜ ile olan bağı. Beslendiği kaynaklar, yaşam şekli... Paylaşım için teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle emek verip okuduğunuz için ben teşekkür ederim. Benim de birçok nedenim var. Yaşam şekli ve düşünce yapısı başta geliyor. Ömrü uzasın...

      Sil
  2. Suaviyi çok severim ancak yazından önce hiç hayatını araştırmak aklıma gelmemişti :) Nedense doğulu olduğunu düşünüyordum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazımı okuman beni mutlu etti. Aslında bende öyle düşünüyordum 2 yıl önceye kadar. Yalı Çapkını şarkısını dinlerken, ya bir bakayım nereliymiş deyip öyle bakmıştım.

      Sil
  3. Böyle bir sanatçı olduğunu biliyorum daaa... Tek bir şarkısını bile bilmiyordum. Biyografisine hiç merak duymamıştım. Aaa, pek memnun kaldım hayatı hakkında okuduklarıma. Kırıkkaleli yani Ankaralı imiş. Bir Tamam işareti eder bu. Sigara içmezmiş. Kaç Tamam işareti eder hala düşünüyorum bu güzel hal. Çoook çok çooook da, kaç tane bilemedim henüz. Dalgıçlık yanında dağcılık da yaparmış. Dağlara düşkün yani. Dağlar denilince ben.... "Ben dağlara vurgunum" diye bitirmiştim "Dağlar" adlı çalışmamı. Yayında. Oooovvvv, harika. Bir sigara içmez kişi, dağ sever zaten. Oksijen delisidir çünkü. Yine alabildiğine Tamam işareti. Annesi İzmirli imiş. Şimdilik ben de yazları İzmir civarındanım. İzmir'in içinden değiliz; ama köyündeniz desem doğru kaçar :)))))

    Öğrendim, iki kez bana hemşehri kaçar desem doğru kaçacak Suavi’yi şarkısıyla, özgeçmişiyle sayenizde)))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dağ delisi bu adamı bende severek dinlerim. Belki günde 10 şarkısını. Çok farklı bir kişilik, sakal adam diyorlar. Zaten farklı oluşu onu dinleme sebebim. Umarım bir Suavi sever kazanırız aramıza. Okuduğunuz için teşekkür ederim.

      Sil
  4. Her ne kadar müzik tarzım New Age türü ve biraz da caz olsa da harika müziği ile Suaviyi dinlememek mümkün değil. Tabii ki ülkemizde müzik de insanlar da hep siyasi ayrıma uğradılar. Oysa yaşama, evrene katkılarımız ve güzel düşüncelerimizdir bizi mutlu kılan. Müzik de evrenin ve insanın ortak dilidir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için teşekkür ederim. Suavinin her kalbe dokunan bir tarzı var. Siyaseti müzikten ben uzak tutup görmüyorum artık. Beni mutlu eden ne varsa dinliyorum.

      Sil