25 Mart 2017 Cumartesi

Mavi'den Dörtleme: Unutulmaz Türküler

unutulmaz türküler, türküler, neşet ertaş, muharrem ertaş, aşık mahzuni, ali asker

       Ah yalan dünya der sonrasında oturur saatlerce bunun üzerine düşünürüm. Türkülerdir insanı derin düşünmeye iten yegane hayat parçaları. Beni de ben yapan, kendimi bulmama yardım eden bir sürü üstat varken nasıl olurda dinlemem. Bu gece dinleye dinleye nerelere gelmişim dediğim bir gece. Yine kendimi türkülerde buldum. Ve bu güzel günü türküler ile bitireyim dedim.

        Bazen dağı taşı anlatan, bazen unutulmaz aşklara sürükleyen, ilahi yönlerimizi kabartan ve hatta bizi ağlatmayı görev edinmişçesine güzel üstatlardan çıkan sanattır türküler. Hayatınız türkü tadında olsun der ve 4 güzel türküyü sizlerle bir an evvel buluşturmak isterim. İyi dinlemeler.

MUHARREM ERTAŞ: AVŞAR ELLERİ 

      Dedim önce oğlu sevgili Neşet ERTAŞ'ın usta diye seslendiği mükemmel bir adamla başlayım. O kadar samimi ve bizdenler ki, kendim oluyorum ister istemez dinlerken. En sevdiğim türküsü ile sizi baş başa bırakayım. İyi dinlemeler. 



NEŞET ERTAŞ: CAHİLDİM DÜNYANIN RENGİNE KANDIM

     Oğlunu es geçmemek lazım bence. Ölünce babamın ayak ucuna gömün beni deyip dururmuş Neşet baba. Evet öyle de oldu. 2012 yılında vefatının ardından tam da babasının  ayak ucuna gömdüler onu. Harika şeylere imza atmış ve yüreğime dokunan sayılı isimlerden oldu. Hayatımda onun türküye girmesini beklediğim kadar anlamlı hiçbir şeyi beklemedim. Çok fazla söze gerek yok haydi dinleyelim. 





AŞIK MAHZUNİ ŞERİF: İŞTE GİDİYORUM ÇEŞMİ SİYAHIM


      Yıllar geçiyor gelmiyor yerlerine daha iyileri. Hiç kimse bu derin boşluğu dolduramıyor. Harika bir insandı Aşık Mahzuni. Doğumundan ölümüne kadar gönüllere taht kuran türküler var etmiş, gönlümüzün orta yerine de tahtını kuruvermiş. Öldüğü dönemde Almanya'daymış. Han sarhoş, hancı sarhoş demiş ve uzun süre hafızalardan silinmeyen eserler dünyaya gelmiş. İyi dinlemeler diliyorum. Bu arada dünyanın en iyi 3 halk ozanı arasında gösterilmiştir.



ALİ ASKER: ŞU METRİSİN ÖNÜ

      Uzun yıllar dinlediğim için bolca tepki topladığım yüreğinin güzelliğinden yine de şüphe edemediğim kişidir Ali abimiz. 12 Eylül olayları sonrası sürgün hayatı yaşamış ülkesine geldiği ilk konserde tutuklanmıştı sevgili Ali ASKER. Bazen gözleri kapamalı ve sadece dinlemeli olanları. Muhteşem eserler ortaya çıkardı, "bir tek seni sevdim gerisi yalan" dedi Ali abimiz. Dinleyelim lütfen.




SHARE THIS

Author:

15 yorum:

  1. Hepsi de çok sevdiğim türküler ve ustalar hepsi bir birinden güzel değerler ve türkülerimiz yeniden hatırlattığın için çok teşekkür ederim güzel yüreklim Deli mavim emeğine yüreğine sağlık canım benim sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de çok sevdiğim türküler. Bazen böyle paylaşımlar beni mutlu ediyor. Beğendiysen ne mutlu bana. Çok öpüyorum canım benim. 💙💙

      Sil
  2. Büyük ustalar ,yüreğine sağlık teşekkürler blog gezmeye başka bir pencere açıp devam edeceğim kulakları da mutlu etmek lazım arada:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize çok sevindim. Kesinlikle öyle kulakları da unutmamak gerekiyor. Güzel yorumunuz ile daha da güzel oldu bu gece benim için. Sevgiyle kalın 💙💙💙

      Sil
  3. Ne güzel türküler bunlar Semacım altına yazdığın yazıların da bir o kadar güzel radyo programı dinliyor gibi okudum yüreğine sağlık, kalemine sağlık :). Bu güzel türküleri zevkle dinledim çok teşekkür ediyorum sana paylaşımın için sevgilerimle :) ♥♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Okurken cidden öyle hissetmenizi temenni etmiştim. Beğenmene çok sevindim. Türkülerimiz unutulmasın 💙💙

      Sil
  4. Çok güzel bir derleme, eline sağlık :)
    Nice halk ozanının da toprağı bol olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gelmiyor günümüzde böyleleri. Allah onlara en güzel yerleri versin. Toprağı bol olsun her birinin.💎

      Sil
  5. Türkü pek dinlemesemde sevdiklerim var içlerinde teşekkürler tekrar hatırlattığın için 😊Çekilişimede beklerimmm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğendiysen ne mutlu. Hemen uğruyorum canım. 💙

      Sil
  6. Çok güzel türküler. İnsanın içine işlediklerini düşünüyorum... Teşekkürlerr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle insanın içine işliyor. Beğenmenize çok sevindim. Ben teşekkür ederim. 💎💎

      Sil
  7. Günümüz müziklerine de karşı değilim yahut türkülerimizin unutulması üzüyor beni.

    Yorumunuz için ben teşekkür ediyorum. 💎

    YanıtlaSil
  8. Hepsi birbirinden değerli insanlar kaç kişi ne kadar biliyor. Bu kısım insanı üzüyor yeni nesil hiç haberi bile yok üzücü bir durum.. Geçmişe götüren türküler teşekkürler paylaşımınız için....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim canım benim. Beğendiysen ne mutlu. Maalesef yeni nesil bu konuda biraz şanssız. Çünkü popülerlik seviyesi yüksek başka türler çıktı. Haliyle tercih edilmiyor. Umarım kıymeti anlaşılır.

      Sil