22 Mart 2017 Çarşamba

Çeşitli İntiharlar

dertleşme, intihar, intihar oranları, yüzdeler













        Yapılan araştırmalara göre her 40 saniye de bir kişi intihar ediyor. Yani bu demek oluyor ki sen bu yazıyı ilk gördüğünde bir kişi bileğini kesmiş olabilir. Bu yazı bittiğinde onlarca insan ölecek. Ve daha birçok kuram var.

       Sabah biraz serin, yataktan kalktın. Hava da bir güneş var evet ama ısıttığına dair şüphelerim de mevcut. Ve ilk hamle sen ilk adımını attığında 3 çocuklu bir baba ödeyemediği borçlar yüzünden kendini vurdu. Devam ediyorsun...

        Ikinci ve üçüncü adım derken yüzünü yıkadın. Kendine baktın aynada. Hayatın sana neler getireceğini bilemeden arkanı dönüp çıkacakken hop az evvel tecavüze uğrayan genç bir kadın kendini astı. Durmuyorsun...

        Birkaç adım attın ve mutfaktasın. Sandalyeye oturdun. Biraz düşündün. Saçlarının arasına geçirdin parmaklarını. Derin bir iç çektin. Kahve içmeye karar verdin ve suyu ocağa koydun. O sırada bir rüzgar girdi sağ omzundan, ailesi tarafından evlenmeye zorlanan bir kız az evvel bir sürü ilaç içti.
Kahven oldu ve devam ediyorsun...

        Balkondasın. Rüzgarı hissediyorsun. Derin nefesler devam ediyor. Neler olacağından habersizsin. Kahvenden birkaç yudum alıyorsun. Bir kuş görüyor ve gözden kaybolana dek onu izliyorsun. Kahvenden bir yudum daha alıyorsun. Az evvel uyuşturucu bağımlısı genç bir adam damarlarına yüksek dozda uyuşturucu verdi. Ve kahven bitiyor...

       Odana gidiyorsun. Birkaç fotoğraf yırtıyorsun. Eski bir defteri ateşe veriyorsun. Gözlerin alev alıyor sanki. İnsanlara hiç güvenmiyorsun, bu yüzden yalnız başınasın. Bir karar alıyorsun ve daha uygulamaya başlamadan yalnızca hayatını sevmediği için kaybolmuş bir genç kız kendini yüksekçe bir yerden atıyor. Zaman akıyor...

        Duşa giriyorsun. Küveti dolduruyorsun. Hayata karşı öfkelisin. Gözlerinden istemsizce akıyor yaşlar. O kadar kaybolmuş haldesin ki hiçbir sesi duymuyor ve hiç acı hissetmiyorsun. Sonrasında birkaç damla kan. Sıradaki intihar vakası sensin. Bileklerini kesiyorsun. Zamanın da bileğindeki kanında hızla akmasının suçlusu sen değildin oysaki. Ölüyorsun... Halen insanlar ölüyor...




SHARE THIS

Author:

25 yorum:

  1. Su an oyle bir aci saplandi ki yuregime:((
    Hayir... Hikayenin sonunu merak ediyorum dedi. O ufak bir kesikti.

    YanıtlaSil
  2. Yayinina parazit gibi mi oldu yorumum? O an hissettiklerimi yazdim. Istersen yayinlama. Ben boyle bazen elimde degil aci olaylari kabullenemeyince sonunu farkli yazdigim oluyor. Kusura bakma.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Estağfurullah canım benim. Yoruma oldukça açık biriyim. En önemlisi hikayenin sonunu merak eden, umut dolu biriyle tanıştığım için de mutluyum. 💙💙

      Sil
  3. Her yaşam bir hikaye. Ne dertleri var şu insanların. Bazıları tahammül edebiliyor, diğerleri ölümü yaşamdan daha tatlı görüyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O kadar uç bir noktaki zaten. İlerisi daha zor. Bu dünyanın yükünden kurtulmak için başka yolu kalmıyor bazen insanın. Ve kesinlikle katılıyorum her yaşam bir hikaye. 💎💎

      Sil
  4. Hayatın acı gerçeği...

    Kimileri doğuştan taşıdıkları özellikler kimileri çıkmazlar sonucu bu sona itekleniyor olabiliyor. Hiç olmaması ve kahvelerin her yudumunda böylesi içlerimizi acıtan olayların değil güzelliklerin doğmasını beklemekten geri kalmamalı.

    Bu arada;
    laf olsun diye bile böyle şeyleri düşünmek Y-AS-A-K!!!!!!

    YanıtlaSil
  5. Keşke hiç yaşanmasa böylesi şeyler. Hatta hiç düşünülmese bile. Umarım güzel ve güneşli günler doğar. 💙💙

    Bu arada evet kesinlikle YASAK. Çok öpüyorum yalnız bırakmadığınız için 💙💙

    YanıtlaSil
  6. acı bir ekmeyin koyunda bir avuç sel gibi akıp gidiyor yüreğimin son çırpınışların dan ..intihar ölüm hayat son bulan nefesler ....İçime bir yumruk oturdu bu gece ....Rabbım Güzel günler görmeyi nasip eylesin inşallah ....Delim mavim benim Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel günler göreceğiz güneşli günler.
      Umarım çok yakında olur canım benim. Çok öpüyorum. Kendine iyi bak 💙💙

      Sil
  7. Öff düşünmeyip salağa yatınca insan gerçekten daha mutlu oluyormuş,şuan acayip tuhaf oldum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende böyle düşünüyorum. Biraz düşünmeye başlayınca insanın içi acıyor. Yine de her şey için bir umut vardır illaki. 💙💙

      Sil
  8. O sonda koyduğun türkü çok güzel, çok fazla beğendim. Babamla beraber dinledik o da çok beğendi. Anlattıkların ve anlatmaya çalıştıkların yüzümüzü kızarttı. O kadar suç var ki bir şey yapmasak bile parmağımız varmış gibi hissettiriyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli yorumun beni çok mutlu etti Samet. Muharrem Ertaş'ı çok severim. Çok türküyü buluşturdu bizlerle. Beğenmene çok sevindim. Artık çok az dinleniyor. Üzülüyorum.

      Ve katılıyorum. Evde otururken bile sanki onlarca şeye ortak oluyor gibi hissediyor insan, biraz derin düşününce. 💎💎

      Sil
  9. İntihar zor bir durum. Doğal bir durum değil. Bir bunalım sonucu içine düşülen bir uçurum. Allah korusun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok zor bir durum. O an hayat veya yaşamın güzelliği ile ilgilenmiyor insan. Cidden Allah korusun :(

      Sil
  10. O ana hiç gelinmemesi dileğiyle çok zor olmalı nasıldır nedendir bilinmez çok şey söylenir ama bilen o kişidir.Güneşin her gün yeniden doğması bile bir işaterttir.
    Üstad nurlar için de olsun,teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güneşin yeniden doğması bile bir işaret kesinlikle katılıyorum . Umarım kimseyi o noktaya getirmez. Düşünmek dahi kötü.

      Nurlar içinde uyusun. 💙💙

      Sil
  11. Yillar önce bir arkadasim intihar etmisti. Bir indani buna ne sürükler diye çok sorgulamistim. Aslinda yasadigi sorunlar çözümsüz de degildi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen çıkış yolu bulamıyorsun -. Ben de bazen oturup düşünürüm neden diye daha bir sonuca varamadım. Fakat geri de kalanlar için hayat daha da zorlaşıyor. Başınız sağolsun bu arada. Ben de maalesef dostumun intiharına şahit olmuştum. Oldukça zor dönemler geçirdim.

      Sil
    2. Tesekkürler canim senin de basin sagolsun. Yillarca rüyalarima girdi ve asla unutamayacagim olaylardan biridir.

      Sil
  12. oo oldukça etkileyici bir yazıydı tebrik ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım. Beğenmene sevindim 💎💙

      Sil
  13. Yazıyı ve yorumları okuyana kadar 5 kişi hayata veda etti. Farkında olmak çok fena. Bir de buna kaza, hastalık, savaş, yaşlılık gibi ölüm sebeplerini eklersek bu sayı katlanacak. Farkında olmak çok ama çok fena!
    Yazınız çok güzeldi, kaleminize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle haklısın canım. Farkında olmak ve bununla yaşamak çok kötü olurdu. O yüzden hayatın akıp gidişini izlemeyi tercih ediyorum.💙

      Sil