22 Ocak 2017 Pazar

Mavi'den Dörtleme; Yatmadan Bir Doz Aldığım Şarkılar

Müzik, Blog yayını, Mavi, Bir deli mavi


      Selam Mavi Kelebek. Yazıyı okumaya başlamadan bir selamını alırdım aslında ama neyse, başladın bir kere. Az evvel ilk tumblr hesabımdaki yazılara denk geldim ve hemen girip yazdıklarımı yok ettim. Ne atarlı giderli yazıyormuşum. İnsanlığa zarar vermeden yok edeyim dedim. Eski videolarım da vardı. Hayli güldüm izlerken. Ne çok anı biriktiriyor insan farkında mısınız?  Neler gelip geçiyor hayatta. Alışkanlıklar bile, yeniliklerin esiri oluyor. 

       Bu gece aslında başka bir yazı paylaşımı yapmak istemiştim ama olmadı. Devamını getirecek o hisse ulaşamadım. O nedenle zaten epeydir yapmadığım dörtlemelerden, dördüncüsünü yazmak için oturdum klavye başına. Yazmayı özlemişim. Bu ara biraz hastalık ile boğuşuyorum. Ama sizlerle dertleşmeyi de özlüyorum.O halde biraz yazacaklarımdan bahsedeyim. Yatmadan bir doz alırım dediğim 4 şarkıdan bahsetmek istiyorum. Hadi başlayalım. 


                                1-LEONARD COHEN: BOOGİE STREET

       Epeydir severek dinlediğim efsane bir sanatçıdır kendileri. Kendisi mükemmel bir şairdir her şeyden önce. Yanılmıyorsam yakın bir tarihte vefat etti. Neden hep kaybedilince kıymete biniyor diye kendime kızarım hep. Ama artık her akşam mutlaka dinliyorum kendilerini. Bu bir nevi özür benim için. Sizlerle de paylaşmak istedim...

'''O Crown of Light, O Darkened One,       Ey ışıktan taç, ey karartılmış olan
  I never thought we'd meet.                      Buluşabileceğimizi düşünmemiştim hiç,
 You kiss my lips, and then it's done:    Sen dudaklarımı öp ve sonra halloldu;
 I'm back on Boogie Street.                      Boogie sokağına geri döndüm.,,,






2- JEHAN BARBUR: KENDİNE ZAMAN VER
     
       Arap asıllı farklı bir sese sahip bir sanatçıdır kendileri. Bir anıyla başladı Jehan Barbur'u dinleyişim. Ve bu şarkıyla başladı. Her akşam değil belki ama mutlaka dinlerim. Bu şarkı tertemiz sevmeyi hatırlatır bana. Eksiklik ve fazlalıklarıyla sevmeyi. İyi dinlemeler...


''''Biraz uzaklaşınca anlaşılır eksikler,
Biraz yakınlaşınca görülür fazlalıklar,

Uzun süre koşunca unutulur boşluklar,

Bir an bile durunca hatırlanır yokluklar.,,,


                                             3-UYKUSUZLAR- AŞK SENSİN

      Bendeki yeri hep ayrı olan bir gruptur.  Ve bu yılın en iyi şarkılarını yaptılar demeliyim. Her akşam mutlaka dinliyorum. Severek dinlediğim ve takip ettiğim nadir gruplardan kendileri. İnanıyorum ki sizler de dinleyince bana hak vereceksiniz. Bende tabiki bir hatırası var. Umarım beğenirsiniz. Sesler duyuyorum, kulak pası silinme sesi... 


''''Kuşlar uçtu gitti şimdi sen varsın 
Küçücük ellerinle kocaman gülüşünle,,,,


''''İki doğru insan mucize yaratırmış 
İçimin ta içinde kocaman gülüşünle,,,,




4- CİGARETTES AFTER SEX: AFFECTİON

        Normalde benim yolculuk şarkıları listemde yer alan bir grup. Severek dinliyorum. Ve artık gece de can yoldaşım oldu. Bir şeyler yazarken de kullanıyorum kendilerini. Tüm şarkılarının dinlemeye değer olduğu kanaatindeyim ama birini seçmem gerekliydi, umarım beğenirsiniz...



                 ''''I think of you,                 Seni düşünüyorum 
                   I want you too,                Ben de seni istiyorum 

                  I'd fall for you                  Sana aşık oldum 

                 It's affection always..      Bu her zaman sevgi ,,,,





SHARE THIS

Author:

12 yorum:

  1. Sayende dinliyoruz bu güzellikleri

    YanıtlaSil
  2. Önce merhaba sonra geçmiş olsun:) Güzel şarkılar... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Geçiyor yavaş yavaş. Beğenmene çok sevindim 💙💙

      Sil
  3. Semanur kızım. Seni merak ediyordum, instagramda güzel paylaşımlarını görüyorum en azından diye biraz ferahlıyordum.
    Geçmiş olsun kızım. Bazen insan biraz uzaklaşmak ister rutin şeylerden. Ben de o modda oluyorum ama yazmak beni rahatlatıyor. Melodiler güzeldi. Başlık yazın daha güzeldi. Seni mimledim ama halin yoksa yapma tatlım. Sevgiyle gözlerinden öpüyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biricik ablam benim geçiyor şükür. Toparladım bayağı. Yakında eskisi kadar dinamik bir şekilde gelirim umarim.

      Mimi gördüm ablacım. Sen beni mimlersinde ben yapmam mı. En yakın zamanda yapacağım ablacım. Çok öpüyorum 💙💙

      Sil
  4. Güzel şarkılar, güzel seçimler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Güzel de bir yorum💙💙

      Sil
  5. Öncelikle Çok geçmiş olsun kuzum benim Dikkat Et kendine ...Şarkılar şahane Hepside Çok güzel ilk baştaki Yabancı Şarkı hoşuma gitti farkı bir tınısı var sözlerini anlamasam da müziği güzel ama :)Sayende bilmediğim dinlemedim şarkıları dinliyorum emeğine sağlık kuzum Sevgiler ..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım. Geçiyor merak etme. Beğenmene çok sevindim. Bende ilkine bayılıyorum. Sürekli dinlerim. Çok öpüyorum 💙💙

      Sil
  6. Son şarkı ne güzel çok beğendim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi ama. Beğenmenize çok sevindim. Sevgilerimle 💎💎

      Sil