17 Kasım 2016 Perşembe

Beni Hatırla Çocuk/ 2. Bölüm

Hikaye, öykü, yaşamın içinden, makale

      Adnan İskenderli köyüne girdiğinde çok şaşırmıştı.  Aslında yol boyunca çok yorulmuştu ve yatmayı planlanmıştı, gider gitmez. Ama öyle olmadı. Eline çocuğunu alan, beline peştemalini bağlayan sokağa dökülmüş Adnan hocayı karşılamaya gelmişti. 

      Ne yapacağını bilemeden arabadan indi genç öğretmen. Olanlara bir türlü anlam veremiyordu.  Bir öğretmeni karşılamak için neden böylesine bir hazırlık yapılmıştı acaba.  Biraz adım atayım derken bir koyun kurban edildi bile...

      Köyün muhtarı aldı öğretmeni tuttu kolundan meydana götürdü. Meydanda koca koca sofralar, su börekleri, turşu kavuşmaları, keşkekler, etler ve yahniler. Koca meydan doluvermişti kısa zamanda. Adnan hoca muhtarın sofrasına oturmuş, yemekler ile meşgul olurken, gençler meydanda horona durmuştu. Hem şaşkınlık hemde saçma bir heyecan ile izliyordu olanları genç adam.

      Biraz yemek yediler ve lisenin durumunu konuşmaya başladılar muhtarla. Muhtar yıllar önce öğretmen için kaymakamlıklara müracaat etmiş 2 yılı aşkın bir süre sonra daha ilkkez yeni bir öğretmen gelmişti.  "Burası köy yeri öğretmen oğlum, çocuklarımız okusun diye tüm çabamız. Okulda senin dışında 3 hoca daha var, kendi uzmanlıkları olmasa bile boş derslere girip, en azından kitap okutuyor bizim eşeklere. Hoşgeldin oğlum, hoşgeldin..."

      Adnan hoca içinde biraz burukluk, birazda neşe ile muhtarın omzuna dokundu: " Sen merak etme muhtar, daha çok çabalar ve daha çok öğretmen getiririz." Öyle muhabbet en koyu yerinde iken önünden bir kız geçti genç adamın, istemsizce donup kalmıştı ve onu izliyordu.

      Kız farketmiş olacak ki, uzaklaştı oradan hızlı adımlarla. Adnan'ın aklında  siyah uzun saçları, kırmızı yazmasının ucundan gözüken bu kızın hayali dönüp duruyordu. Muhtara döndü ve; "Muhtar bu kız  kimdi, az evvel önümüzden geçen" Muhtar ufak ufak gülümsedi; "  Bu kız İlkyaz'dır oğlum, köyün toprak zenginlerinden Davud Efenin  torunudur. Çok iyi yüreklidir ama erkek gibi kızdır, eli silah tutar. Davud'un kalan tek varisidir" 

       Adnan öğretmen evine yerleşmiş, balkonda İlkyaz'ı düşünüyordu. Hali harap olmuş, bir türlü yüzünü aklından silemiyordu. Adnan Hoca, koskoca Edebiyat hocası, hayatında kimse ile gönül bağı kurmamış adam. Nasıl olurda bir yüzden bu kadar etkilenir. Şiirler okudu, bol Nazım Hikmet'li, Cemal Süreya'lı saatler geçirdi. 

      Ve gün geldi çattı, öğrenciler ile tanışma vaktiydi. Adnan hoca kalkmış, kahvaltısını yapmış ve takımını giyinmişti bile...

Devamı olacak zaar...

Bölüm 1 için tıklayın
Bölüm 2 için tıklayın
Bölüm 3 için tıklayın
Bölüm 4 için tıklayın
Bölüm 5 için tıklayın
Bölüm 6 için tıklayın

SHARE THIS

Author:

28 yorum:

  1. Hmm imkansız ya da zor bir aşk kokusu aldım. Hadi hayırlısı :))

    Kalemine sağlık canım. Valla ben bırakayım yazmayı. Çok ciddiyim bak. Bayrağı sana devredeyim :) Bayıldım gerçekten 👏❤️❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım. Değerli yorumun ile çok mutlu oldum. sevgilerimle :)

      Sil
    2. Kırdıysam özür dilerim. Yanlış anlaşıldım sanırım :( Sadece çok güzel yazdığını ifade etmek istemiştim. Daha dikkatli olurum. Benden de sevgiler.

      Sil
    3. Yaaa öyle deme sakın kuzucum. Sen beni istersen paramparça et sesim çıkar mı sanıyorsun. Çok değerlisin benim için. Ben yorum için özür dilerim kuzum 💙💙 Ben kırdıysam affet💙💙 Çok özür dilerim 💙💙

      Sil
  2. Aşık adamın vazgeçilmezi cemal sureya nazım hikmet atilla ilhan :) hikaye baya güzel sive kullanmaya devam et hatta biraz daha arttir gerceklik duygusunu arttiriyor bence ilkyaz ful şive konuşsun :D kalemine sağlık başarılar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa aslında bende öyle düşünmüştüm ama epey komik oluyor. Gerçekten hissettiklerimi yazamıyorum o yüzden. Ama yaşlılar ful şive gidecek. Çok teşekkür ederim yorumun için. Sevgilerimle 💎💎

      Sil
  3. Kalemine sağlık çok güzeldi merakla bekliyorum devamını.
    Bakalım neler olacak öğretmenin ilk günden kafa duman oldu:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Vallahi bende üzüldüm onun adına. Ama hayat daha onlara neler sunacak kim bilir. Çok öpüyorum, sevgiyle kalın 💙😋

      Sil
  4. Hah gelmis ikinciside 😊😊 ilkyaz ne guzel isim bulmussun bayildim :) kizDa onu begenmiss galiba hizli hizli gittigine gore :)) kalemine saglik tatlim yine döktürmüssun :) 3. Sünü de bekliyorum 😀

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım benim. İlkyaz diye tanıdığım biri var gerçekten de. Çok sevdiğim bir isim. Okuman beni çok mutlu etti. Çok öpüyorum seni 😘😘

      Sil
  5. Böyle romantik adamlar niye bize denk gelmez yahu :) Kalemine sağlık canım benim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh aranıp duruyor ama denk gelemiyorum. Şiir seven, şiir bilen birileri girmeli, yüreği papatyalar ile dolu kadınların hayatına. Umarım öyle olur. Çok teşekkür ederim okuduğunuz için 💙💙

      Sil
  6. Zaarrr :))) O devamı bekliyorum, iple çekiyorum.

    Bunun çok nedeni var. İçinde buldum kendimi. Sanki, sankkkiii.. Sanki bir zaman olmuş ben de yaşamışım gibi hissettim okurken yalan olmaz, noksan bile -kaçar. Hiç yabancı gelmedi. Birebir aynı da değil tabii. Ama çok tanıdık.

    Bir de Karadeniz. Fasulyeli, lahanalı,gök domatesli turşunun tereyağıyla kavurması. Unutmuştum. Nasıl iyi geldi hatırlamak. Bir Karadeniz pidecisine gitmeli. Ama biraz süre geçince. Yolda hep kuru şeyler yeniliyor ve karbonhidrat depolanıyor. Şöyle biraz vakit geçince. Tuırşu kavurmasıyla Karadeniz'i yad etmek.... Ne keyif....

    Çok gecikmez değil mi? Tabi gecikmez. Devam edecek zaar :))))))

    Gerçek var mı bu öyküde; hayal mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh Karadeniz. Sarması, kuymağı ve turşu kavurması. Hikayeyi bu kadar içten okumanız ne kadar da güzel💙💙

      Kişiler tamamen hayal ürünü. Ama konu tam olmasa dahi gerçeklik payı var. Eskiden bizim köyde büyük bir aşk yaşanmış, dilden dile anlatılır bu. Birazcık onlardan bahsedeceğim.

      Yeni bölüm gecikmez Allah'tan bir şey olmazsa. Yeni güne girerken paylaşacağım. Sevgiyle kucaklıyorum sizi💙💙💙

      Sil
  7. İlkyaz hmm.. İsme bayıldım yalnız. Giderek merak uyandırıyor hikaye :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim kuzucum. İlkyaz ismini bende beğenirim. Çok öpüyorum seni 💙💙

      Sil
  8. Edebiyat hocası kendi yazar artık aşk şiirlerini zaar...:)))
    Çok güzel kalemine kuvvet devamını bekliyoruz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh yazsın tabi. Erkek dediğin şiir okumalı ve yazmalı. Okumana çok sevindim canım benim. Bekletmeden yayınlayacağım inşallah. 💙💙

      Sil
    2. Hâlâ var mı o erkeklerden? (Edebiyat hocaları bile şiir okumuyor ve de yazmıyorken)
      Kadını sadece bir obje olarak algılarken dünya, ince beklentiler içinde olmak... :)

      Gülten Akın'ın dizeleri yetişsin imdadımıza: "Ah, kimselerin vakti yok / Durup ince şeyleri anlamaya"

      Sil
    3. Böyle beklentiler olmasın mı ama. Ah kimsenin vakti yok, durup ince şeyleri anlamaya.

      Yorumunuz için çok teşekkür ederim. Sevgilerimle 💎💎

      Sil
  9. Yanıtlar
    1. Yeni bölüm saatler sonra kuzum💙
      Okuduğun için çok teşekkür ederim. Öpüyorum seni çok 💙💙💙

      Sil
  10. Oh misss türk filmi tadında... kalemine sağlık... sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim okuduğunuz için.
      Film tadında yaşayalım istedim. Sevgilerimle 💙💙

      Sil
  11. Bayıldım devamına Bakalım . Adnan Öğretmeni çok sevdim bile hemen devamına gidiyorum yüreğine kalemine sağlık deli mavim sevgiler canım ....:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam bir eş adayı Adnan hoca. Romantik, nazik, şair :) Beğenmene çook sevindim ♥♥

      Sil
  12. Asıl hikâye yorumlarda ilerliyor bence. Şiir okuyan, şiir yazan erkek... Böylesi bizi yine bulmuyor... vs vs. :)

    Hikâyeye okuyucuların yön vermesine izin verme bence. Öyle bir hava sezdim. İyi bir yazar kahramanını bile dinlemez.
    Bekleyip görelim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hikayemin tüm bölümlerini yazdım. Final hariç. Değiştirmek değil ama nabzı da ölçmek gerek. Sevgilerimle 💎💎

      Sil