5 Temmuz 2017 Çarşamba

Yarım Kalmışlığın Güzelliği

 
blog yazısı, semanur kök, bir deli mavi, gece, deneme

        İnsanlar bir ömür boyunca, yarım kalan her şeyin kötü olduğundan şikayet edip dururlar. Elbette yarım bir hikaye okuyucuyu, yarım bir rol oyuncuyu ve yarım bir hayat da biz insanları mutlu etmez. Ama ben her yarım kalan şeyin kötü olmadığını düşünüyorum. "Ya bu kız yine ne diyor" demeyin hemen. Durun da yarım kalmış bir yazıyı tamamlayayım. 

        Mesela tamamlanmamış bir gün. Ucunda ölüm bekliyorsa eğer insanı yarım kalan bir günden daha güzeli yoktur bence. Çünkü bazı tamamlanışlar yeni parçalar oluşturur. Tamamlanmış bir hayat yarım kalmış umutlar ve yarıda kalan bir hikayedir. Kavuşulmayan bir aşk, hatta doğmamış çocuklar demektir. Bazen bir tamamlanış, en büyük eksilmedir.

        Mesela en heyecanlı yerine gelindiğinde kitabın, "ya bitince daha iyisini bulamazsam?"korkusu sarar insanı. Yarıda kalmalı o kitap, yarına da kalmalı. Seni en çok etkileyen satırlar öyle bir gece içilmemeli, her cümle defalarca seni yaralayana kadar okunmalı. Ve o kitap bitmemeli. Anlıyorsun ki sona geliniyor yavaş yavaş, yarıda kalmalı o kitap, hep yarım kalmalı. 

        Yalnızca sonu gelmesini istemediğin şeyleri yarım bırak. Ben öyle yaptım. Asla tam olamadık biz, tamamlanamadık. Ya çok benzeyen ama birbirine uymayan iki parçaydık, ya da zaten aynı puzzle'a bile ait olamadık. Neydik tam bilinmez ama biz hiç tam olmak istemedik orası kesin. Korktum çok kez ben."Ya birlikte çok kütü bir resim olursak" dedim hep. Ne fark eder ki! Biz korktuk anlayacağınız, çok korktuk. Hata yaptığımı daha yeni kavrıyorum. 

        Ne olurdu sanki dünyanın en kötü resmi olsak? Biz olmayacak mıyız? Bir olmayacak mıyız? Bu kadar çok severken ne kadar çirkin de olsak aşkla bakmayacak mıyız birbirimize? Ben bugünlerde daha çok kızıyorum yaşanmak zorunda kalındığım şu hayatıma. Şimdiler de daha çok kızıyorum. Bir kadın kızarsa çok önemsiyordur unutmayın. Bir kadın bağırır haykırırsa olan biten her şeyi yüzünüze tüm çıplaklığı ile. Halen içinde yakıp yıkamadığı belki de hiçbir zaman kıyamadığı bir sevgi taşıyordur.Saat 03:40 ve ben çok kızıyorum bana yaşattığın her şeye...




SHARE THIS

Author:

20 yorum:

  1. Yaşadıklarım sana yaşayan adımlarını özetler bazen de. Ne olacağını bilirsin ama neler doğuracağını bilemezsin. Genel de yarım kalanlar, tamamlanmaktan korkanlardır. Yine bulmuşsun kendini Semanur, sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke tam anlamıyla bulsam kendimi. Güzel yorumun daha anlamlı hale getirdi bu yazıyı. Çok teşekkür ederim Samet. 😊

      Sil
  2. "Ya bu kız yine ne diyor" diye elbette demiyorum :)
    Yüreğinden çıkan bu kelimeler yüreğimize kadar ulaştı. Yazmak mutlu eder, özgürleştirir insanı. Yaz ki mutlu olasın, yaz ki okuyalım. Tekrar yüreğine sağlık....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli yorumun için çok teşekkür ederim. Yazmak her insanı mutlu ediyordur eminim. Mutlu günler dilerim. :)

      Sil
  3. Kaleminize sağlık Takipteyim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum. Hoşgeldiniz. 💙

      Sil
  4. En çok yoran şey insanı yarım kalmışlıklar... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elbette yoruyor. Ama bitmesinden çok daha iyidir gibi geliyor. Çok teşekkür ederim güzel yorumun için 💙💙

      Sil
  5. Yarım kalan hikayeler yoktur, hikayenin tamamı o kadardı ve eskilere saplanıp, yeniliğe kendini kapamaktır kadının en büyük hatası. Bir kadın elde edemeyeceğini anladığı zaman sever, kadın için sahip olunan değil, sahip olunamayan kıymetlidir. İçinde sürekli bir imkansız taşır ve buna sahip çıkar kadınlar. Çünkü onlar için, mümkün olan sıradan olandır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üzgünüm ama sana katılmıyorum. Bana göre bir kadın sever ve ister imkânlı olsun ister imkansız, hatta kişiye acı dahi verse onu sever.

      Sil
  6. Bak bide eğer ruh bu dünyada yarım kalır ise veya duygusu var ise tekrar bedenlenmek için gelir der Budizm öğretileri

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben hep yarım kaldım. İlginç bir yaklaşımmış bu :)

      Sil
  7. Çeşitli inanışlar var çeşitli coğrafyalarda Semanur'um.
    Yarım kalmışlık kadar beni sıkan hiç bir durum yok bu dünyada. Kötü veya istediğim gibi ama net. Yüreğimdeki kadın isyanlarda zira yarım, belirsizlikler içinde ve hayatının en zor sınavını veriyorken bu yazını okumak beni güçlendirdi. Her şey önümde olmalı, ölüm bile olsa katlanırım inan. Ama tamamlanmamış her şey acıtır beni. Sonunda; sonu belirlemek için çabalar, çabalarım. Yazın çok düşündürdü. Kalemine sağlık, gözlerinden ve o akıl fışkıran başından sevgiyle öpüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel ablam benim. Çok özledim ben seni.😘😘 Yarim kalan her şey değil ama bazı şeyler iyidir. Ama ben de senin gibiyim yarim kalanlar sinirlendiriyor beni. Üzüyor. Ama artık gülümsemeni istiyorum ben. Bu kadar derinlik içinde kayboluyoruz ikimizde. Çok seviyorum seni ablacım 💙💙

      Sil
    2. Ben de seni çok seviyorum Semanur'um beni. Seni bir gün görmek için tüm gayretimi sarf edeceğim.

      Sil
    3. Yakındır güzel ablam. Sarılmak isterim ben de sana :)♥

      Sil
  8. Senin bu güzel yazını okurken Tarkan'ın yeni albümün de ki yeni şarkısı Güzel geldi Dinlemediysen henüz dinle derim TARKAN - Her Şey Fani Güzel şarkı ...Yarım kalmış çok şey var insanın hayatının da bazen yarım kalan şeyler dediğin gibi iyidir ....Yüreğine kalemine sağlık canım benim sevgiler ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok öpüyorum canım. Şarkıyı da açıp dinleyeceğim hemen. Senin güzel yorumunu okumak beni mutlu etti :) ♥

      Sil
  9. yine de yarım kalmasın bir şey...

    YanıtlaSil