29 Nisan 2017 Cumartesi

Mavi'den Dörtleme: Karadeniz Şarkıları

karadeniz, karadeniz şarkıları, bir deli mavi, Mavi'den Dörtleme
ORDU/MEMLEKET ÖZLEMİ



        Herkese merhaba mavi kelebekler. Bugün hava çok güzel ve ben de iyileşmemin arifesinde birazdan gezmek için gideceğim. Sabah bir sınavım vardı kursta. Onu da hazır geçmişken kendime ödül vereyim. Tabi öncesinde özlemim dinmeyen memleketime bir yazı armağan edeyim dedim, geçtim klavye başına. Bu aralar eski evimi, odamı, tabi ki ailemi çok ama çok özledim. Onların yanına bir dönsem, yine "gitmek istiyorum" diye diretmeyeceğim. Hadi başlayalım...  Bu arada en sevdiğim dörtlü değil, rastgele dört isim seçeceğim. Şimdiden iyi dinlemeler.


Volkan KONAK- Efulim
       Bu şarkı ile başlıyor oluşumun elbette bir sebebi var. Çocukluk mu dersiniz, ergenlik mi(ben çocukluk diyorum) bu şarkıyı evleneceğim adamın bana söylemesini hayal ederdim. Hep Karadenizli biriyle evleneceğimi düşünürdüm önceden.  Tabi daha ufukta evliliğin izi dahi olmadığından ne olacağını bilemiyorum. Bu arada Karadeniz erkekleri sevdiklerine efulim(sevdiğim) diyecek kadar naiftir. Neyse hadi dinleyelim bakalım.



HEY GİDİ KARADENİZ
        Herkesin az çok kulağında yer edinen ve eminim karadenizli olmasa bile okuyan herkesin bir kez dahi olsa dinlediği bir türküyle devam edeyim dedim. Birçok isim bu türküyü söylediği için ben aralarından daha çok dinlediğim birinden seçeceğim. Haydi bakalım, dinleyelim.






        Resul Dindar- Karşıya Çifte Çamlar
        Bu şarkıyla bir anım yoktu yaa tüh. Neyse bunu da birçok isim söyledi ama bence en iyiler arasında Resul'üm var. Her dinlediğimde huzur doluyorum. Sizde de aynı etkiyi yaşatır umarım. Sanırım bu memleket özlemi hiç bitmeyecek. Nasıl zor annene sarılamamak şu dakika. Neyse herkese iyi dinlemeler. 




Marsis- Sevduğum
       Bu şarkı da benim için çok özeldir. Hani bazı şarkıları gözleriniz kapalı dinler ve gizli gözyaşları dökersiniz ya, hah işte aynı öyle bir his oluyor dinlerken. "Oy sevduğum gel yeter, bu yağmurlar da geçer"... Sevduğum dayanamam deyip beni de kahreder... İyi dinlemeler diyeyim ben en iyisi.



        Bugün bu yazıyı yazdım çünkü ne zaman dörtleme yapsam aklımdaki derin konuları uzaklaştırma isteği olduğundan oluyor. Ve tabiki yine aynı şey. Düşünmemek için yazmak gibi bir şey benimki. Herkese iyi dinlemeler der ve aslında normalde yapmasam da bu yazı ya tabiki ismini asla hafızamdan silinmeyen bir adamın şarkısıyla veda edeyim. O "Şiir ceketli adam"




SHARE THIS

Author:

14 yorum:

  1. Merhaba, severek büyük bir zevkle dinledim seçimlerinizi. Sevdiğim parçalardı zaten. Hoşça kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, beğenmemiş olmanız mutluluk verdi, sevgiler

      Sil
  2. Sonuncusu çok hüzünlü. Ben gelemem öyle sözlere, hüzünlere. Ama diğerlerinin hepsi de çok sevdiğim parçalar. Ne güzel akıl etmişin. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O kadar çok özlüyorum ki artık, sanırım yapmasam olmazdı. Begenmenize çok sevindim. Siir ceketli adam beni de hüzne boğuyor ama o olmasa olmazdı.

      Sil
  3. Çok hoş ve kulağı dinlendiren şarkılar, teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  4. Hepside Çok güzel şarkılar Hele ki O Şiir Ceketli Adam ..Yüreğine Emeğine Sağlık deli mavim sevgiler ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim canım benim. Beğendiysen ne mutlu bana. 💙💙

      Sil
  5. Üçüncüyü ben de plus koleksiyonumda yayınlamıştım. Hepsi de çok güzel şarkılar. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okudugun ve yorumlayıp değer verdiğin için ben teşekkür ederim canım benim. 💙

      Sil
  6. Gökhan Birsen, Resul Dindar ve Marsis bilmediklerimdi. Guzel kesifler oldu benim için.
    Teşekkür ediyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah ben bayılarak dinliyorum. Sevdiysen ne mutlu bana canım benim. 💙💙

      Sil
  7. Gayet güzel şarkılar seçmişsiniz, bazen dinliyorum ben de :) Yeni paylaşımlarınız için bloğunuzu takibe aldım, kendi bloğuma da beklerim sevgilerle :)

    YanıtlaSil
  8. Karadenizli olmak başka bir şey. Seçtikleriniz de çok güzel. Kazım Koyuncu'yu dinlemek hüzünlendirdi tabii. Allah rahmet eylesin.

    YanıtlaSil