20 Ağustos 2016 Cumartesi

İki Çay, Biri Demli Olsun


Merhaba mavi kelebekler. Az önce bir müzik arası vereyim dedim ve sizinle sevdigim bir şarkıyı paylaştım.  Ama asıl yazıma gelecek olursak, bugün size benim için yeri çok ayrı olan çaydan bahsedeceğim.

Aslında anlatımım, gerçek anlamı yanında yetersiz olacaktır. Ama ben Karadeniz'liyim bizde sabah kahvaltısından akşam yemeğine kadar çay demlenir. Çaysız sohbet yapılmaz,  çay olmadan iş yapılmaz, çay olmadan dostluklar oluşmaz. Biz çaysız olmayız. 


 Ben çayı çok farklı sevdim. İlk şiirimi çay için yazdım. Çaya demli cümleler yükledim. İçime çekerek okudum satır satır çayı. Ben çayı çok farklı sevdim. Ne zamanki Cemal Süreya okudum, çaya aşık oldum. 

Cemal Süreya'nın bir sözü vardı. " Açık çay içerdi hep, demli olunca bardağın diğer tarafından beni göremezmiş,öyle derdi" 
Bu güzel adam için daha çok çay içer oldum. Kalabalığımda,  yalnızlığımda her anımda çay vardı. 

Gecenin en karanlık anında, bir nebze mavilik katardı ruhuma. Bazen zaten mavi olan günde farklı mavi tonları olarak yer alırdı. Ben sevdiğim insanlara çay demlerim. Onlar dışında bir tek kendime çaylar.  

Evet yazıyı yazarken dahi bir çay çekti canım. Ne zaman dostumla çay çekse canımız "çaysıdık" deriz. Yine durum aynı. Gidip kendime çay demleyim. Sizde gidip sevdiklerinize şiirler yazın. Yazılan en güzel şiirler mısraları demli olanlardır. 

Sonra çay bize bir gerçeği daha öğretti, 
Bekleyen herşey, soğur, acır ve bayatlar...
Saygılar, sevgiler...

SHARE THIS

Author:

13 yorum:

  1. Oo çay bambaşka ya bizde de öyle sabahtan akşama kadar hiç durmaz devamlı o çay bir biter yenisi demlenir :) çay çok yararlı derim de inanmazlar bana hiç :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumun için teşekkür ederim. Çay tabiki yararlı. Ben inanıyorum. Şimdi çay demlemiştik bizde.

      Sil
  2. Bu zamanki çay-kahve ayrımında ben de senin gibi çaycıyım :) Sohbetlerin vazgeçilmezi çaydır. Bak şimdi ben de çaysıdım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O halde hemen demle. Çayın en içilesi anıdır, çaysıdığın an. Güzel yorumun için teşekkür ederim. Sevgiler:) :)

      Sil
  3. Ah o çaylar...Çaysız yapamayanlardan biriyim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herkes çayı sevmeli bence. Yorumunuz için teşekkür ederim. :) :)

      Sil
  4. Ne güzel şey duydum. Karadeniz.. Ben de yarı Karadenizli hissederim kendimi. Ortaokulu Ünye'de okuduğumdan. Hiç unutmadım oraları. Hiç unutmayacağım. Yazıyorum bir bahane ile hala. Bu yüzden nostalji sever bile olduğum sanılabilir. Halbuki Karadeniz asıl konu.

    Çay demişken. Slovenya'ya gidiyoruz. Luibyana'ya rota. Bir yerde aktarma yaptık. Hatırlamıyorum. Hava yolu şirketi Slovenya'ya ait. Hostes geldi. Malum "Tea or coffe?" demesi beklenir. "Çay" demez mi? Türkçe konuşan bir Sloven hostes :))) Tesadüfi bir ses benzeşmesi mi diye şöyle baktım. Yok, elinde termos ve çay poşeti. Kahve içecektim... "Çay" diye duyunca "tea" terine hemen fikrim değişti. Çay içtim.

    Meğer çay Rusça bir sözcükmüş. Ve dilimize sonradan girmiş:))

    Çok sevgiler. Bir soru ile; Ünye olabilir mi memleketin?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çayın Rusçadan geldiğini şimdi öğrendim. Güzel bir bilgi paylaşımı oldu. Ve evet bende Ünye'liyim. O kadar özledim ki. Gerçi okul, iş derken çok kalamadım ama çok seviyorum Karadeniz'in incisini.

      Bir gün demli bir çay içmek umuduyla sevgiler. :) :)

      Sil
    2. Çok sevindim. N'olcak şimdi :)))

      Sil
    3. Aaa, demli çay, tabii :)

      Sil
    4. Evet bir demli çay içeceğiz :) birgün mutlaka bir yerde

      Sil
    5. çay keyfi yaparken bi çay paylaşımını okumakta çok iyi geldi ;)

      Sil
    6. Ne güzel herkes çay içiyor. Afiyet olsun. :) :)

      Sil