5 Haziran 2016 Pazar

Kestirip Atamadık, Bizde Yama Yaptık

mavi, blog yazısı, deneme, sevgi, yaşam


  Öncelikle herkese selam ederim mavi kelebekler. Hayatım çok garip akmaya başladı bu aralar. Kendimi feminist zannederken neredeyse kadınlara kızmaya onlara kapalı kalmaya başladım.

  Ben öyle her kadın için söylemiyorum bu sözlerimi. Öyle kadınlar vardır "adam" dediklerinizden  daha adam. Ama birde dünyaya erkek eleştirmenliği yapmak için  gelenler var. Bir türlü anlamıyorum.


  Pek sever bu arkadaşlar kendilerini. Hep karşı tarafı sorgulamalar, eleştirmeler, beğenmemeler falan. Neymiş "her erkek aldatır" takmış yılların dillere pelesenk ettiği bir söz,  hayatını ona göre düzenliyor. Yolda tipi düzgün biri görse arkaya bakmaktan boynu kopacak arkadaşın halbuki.

  Daha kalıplaşmış bir sürü şey var. "ayrılalı 1 sene oldu, hemen yeni birini bulmuş" bu var birde. Ya ne yapsın! Ömür boyu seni mi beklesin. Sen zaten sevsen, peşinden giderdin. Sen aşk istemiyorsun ki, köle arıyorsun.

  "Mesaj atmıyor, ilgilenmiyor, sıkıldım bunlardan" diyor bazıları. Sen mesaj at, ne var yani. Yine mi atmıyor, ikinciyi at, üç, dört, beş... yahu ne var bunda. Sen elinden geleni yapta, yine mi olmuyor? Boşver kafan rahat, için  rahat.

  Ikili ilişkiler ne hale geldi böyle. Biri sana maviyim deyip geliyor, dünyanı karartıyor. Beyazım diyor karanlığa gömüyor. Tamam bunlar oluyor ama hepsini erkekler mi yapıyor? Biz ne fenayız. Herşeyi karşı taraftan bekleriz.

  Yeri geliyor bu arkadaş kadın erkek her koşulda eşittir diyor. İlk adımı hep erkekden bekliyor. Pes! Bencede bir eşitlik var ortada ama belli koşullarda.

  Örneğin askere gitmek erkeğin işi,  çocuk doğurmak kadının işi. Evde bir tıkırtı olduğunda bakmak erkeğin işi, yemeği emek vererek yapmak kadının işi. Anne olmak kadın, baba olmak ise erkeğin işi.

  Ne istiyorlar bilemiyorum. Erkeğin boyu devrilsinde , kadına gübre mi koyalım. Erkeklerin köküne kibrit suyuda, kadına gül suyu mu? Erkeğin iki yakası bir araya gelmesin ama biz yaka yaka gezelim öyle mi? Yahu zaten kadınları anlamak için kitap yazılsa erkekler alim, kadınlar muallim olurdu.

  En iyisi bize hizmet eden ortak değerler için yaşayalım. İlla esit olacaksak payımıza düşen aşkı eşit paylaşalım. En büyük kavgalarda her iki tarafa eşit haklar tanıyalım. Bakın bizler aile konusunda eşit olalım. Kızlarımıza anne ve babayı eşit sevmeyi öğretelim.  Oğullarımıza sevdiği kadın için büyük çaba harcaması için öğütler verelim. Bakın bizler eşit sevelim.

  Eyvallah! Çok konuştum yine. Sözlerim burda biter. İlkokul müsameresi bitirir gibi kapattım ama idare edin. Dedemin her daim savunduğu bir söz ile veda etmek isterim. "Eskiden fakirlik çoktu kızım, biz eskileri atmazdık, yama yapardık. Böyle böyle alışkanlık oldu, sevdamızda eskidi , yıprandı ama şimdiki gibi kestirip atamadık, hep yama yaptık...

  Saygılar, sevgiler.

SHARE THIS

Author:

2 yorum:

  1. Dedenizin lafına bayıldım. Ne kadar doğru, ne kadar emek kokuyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle. Eskiden herşey öyleymiş.💙💙

      Sil