2 Aralık 2016 Cuma

Konuk Yazar/ Zafer Babal

   
deneme, mavi, konuk yazar, blog yazısı

       Seni ilk gördüğüm an gözlerin aklımı çelmişti. Şu an sen yokken uykularımı çalan gözlerin... Gözlerimizin arka planında birkaç merhaba, nasılsın vardı belki. Bir de tanıdık birkaç kişi... Kelimeler vardı kulaklarımda oysa ben sana susmuştum. Bilmem hatırlar mısın, gökyüzüne uzun uzun bakmıştım o gün. Aslında suçluyu arıyordum o esnada. Kalbime uzanmıştı ellerin, hırsızı fark ettiğim halde kafamı çevirmiştim işini kolaylaştırmak için. Bu durumda avuçlarken sen kalbimi buna hırsızlık değil de bir çeşit gönüllü teslimiyet demeliydim gerçi.


      Semaya bakarken gözlerin mi, yoksa gökyüzü mü davranmıştı önce diye düşünüyordum. Gözlerin mavi, gökyüzü mavi, elbette biri birinden çalmıştı rengini. Başımı göklerden alıp tekrar senin atmosferine giriş yaptığımda kararımı vermiştim. Bu gözler, bütün bir gökyüzünü boyamaya yeterdi. Üzüldüğünde bulutlar gezinirdi, yağmurun eksik olmazdı hüzün mevsiminde gözlerinden. Gülümsediğinde ise güneşi görürdüm gözlerinde. Uzun süre bakamazdım bu yüzden sana. Kamaşırdı gözlerim.


      Nicesini görmüştüm oysa ömrüm boyunca. Beş altı renge hapsettiğimiz gözlerin aslında hepsi birbirinden farklı bakıyordu dünyaya. İşte kimi zaman dalgalı, kimi zaman dingin yolculuğumda gözlerine bir ömür boyu demir atmaya o zaman karar vermiştim. Çok fazla seçeneğim yoktu gerçi. Senin yanında, gözlerinin dalgakıranında dışarıdaki fırtınalar vız geliyordu bana, boyum kadar dalgalara gülüp geçme gücünü senden alıyordum.


      Sana suskunluğuma aldırma demiştim, hatırlıyor musun? Ben aslında çok konuşurum, susturamazlar beni diye açıklamak zorunda kalmıştım kendimi. Sessizliğimi hayra yormuyordun çünkü, büyük ihtimalle senden sıkılmaya başladığımı düşünüyordun. Oysa ben bilmediği diyarlarda yolunu kaybetmiş kimselerin şaşkınlığını yaşıyordum her seferinde. Gözlerine dalıp gittiğimde başlangıcını bildiğim bu yolun sonunu hiç çıkaramıyordum. Bilerek kayboluyordum belki de. Kaybolduğu halde kim daha güvende hisseder ki normalde kendini? İşte ben kaybolmuş bir çocuk gibi şaşkın, kaybolduğum yerin gözlerin olduğunu bildiğim içinse hayrandım sana. Hem bu şekilde gözlerine dalıp gitmişken sen dokunarak bulurdun beni. Elimi tutardın, bu sıcaklığın rehberliğinde tekrar bakardım gözlerine, bu sefer nerede olduğumun bilincinde bakardım gözlerine.


      Uzaktasın şimdi. Ben de yokluğunda mirasın, gökyüzünün mavisine dalıp dalıp gidiyorum sevgili. Bulutlar kapayınca önümü kızıyorum, geceyle de aram bozuk bu aralar. Aramıza zaten mesafeler girmişken bir de bu saydıklarımla uğraşıyorum. Tek tesellim, zamanın bizden yana oluşu. Gerçi ilk başlarda onunla da kavga ettik. Sanki daha tembel olmuştu sen yokken. Senin yanında akıp giden hâlini hatırlattım ona, biraz arayı bulur gibi olduk. Şimdi bana izin ver de kapatayım gözlerimi ve bir gün daha eksilsin takvimden. Bir gün daha eksilsin mesafelerden ve ben uykuya dalayım tekrar kaybolmak için gözlerinin mavisinde.,

                                                                                                            Zafer Babal - 30.11.2016

Yazar Hakkında: Satırların arasında kaybolduğu ve sözcüklerin rehberliğinde yolunu bulduğu her anın tadını çıkaran, 30'lu yaşlarında bir eğitimci, www.gonuldendile.com kişisel bloğunda gönlünden gelenleri dile getirme çabasında...


SHARE THIS

Author:

28 yorum:

  1. Beğenerek takip ettiğim, beni bloğunda konuk yazar olarak ağırlayan Semanur Hanım'a teşekkür ederim. Mavi Kelebekler'e keyifli okumalar dilerim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben gecikme için çok özür dilerim. Sevgilerimle :)

      Sil
  2. Kalemine sağlık... Bizlere ulaştıranında emeğine sağlık... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim, beğenmenize sevindim. :)

      Sil
    2. Emek kısmı için ben teşekkür edeyim. :) Zaten kalem kısmı Zafer beye ait. :)

      Sil
  3. Her ikinizin de emeğine sağlık.
    Öyle işte hayat bir küs bir barışık ilerliyor. Ama gece güzeldir, mavinin de dinlenmeye ihtiyacı var...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli yorumunuz için teşekkürler. Dediğiniz gibi aslında, gündüz biraz daha aklı havada, gece ise yarenlik yapar insana.

      Sil
  4. Harika bir yazıydı, kaleminize sağlık Zafer Bey :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli yorumunuz için teşekkür ederim. :)

      Sil
  5. Semanur'a sizi bize kazandırdığı için teşekkür ediyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli yorumunuz için çok teşekkürler. Asıl ben burada olmaktan ayrıca mutluluk duyuyorum. :)

      Sil
  6. Ne kadar güzel yazmış efendim yazanın yüreğine emeğine paylaşıp bizlere ulaştıran deli mavimin de ellerine emeğine sağlık kuzum sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli yorumunuz için teşekkürler. Yazanın kelimelere sarıp sarmaladığı duygular okuyucunun gönül tahtında kendine yer buldukça anlam kazanıyor. :)

      Sil
  7. Yanıtlar
    1. Beğenmenize sevindim, yorumunuz için teşekkür ederim.

      Sil
  8. Merhabalar,
    Blog keşif etkinliğinden geliyorum, bloğunuzu takipteyim.
    Siz de bloğumu takip ederseniz çok memnun olurum.

    vintagenmakeup.blogspot.com

    Sevgiler,
    EK

    YanıtlaSil
  9. Bu güzel yazı için önce kalem sahibine sonra vesile olana teşekkür ederiz. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli yorumunuz için teşekkürler. :)

      Sil
  10. Yüreğine sağlık Zafer beyin , paylaştığın için teşekkürler canım.

    YanıtlaSil
  11. Zafer Hocam, Türkçe öğretmeniydi sanırım blogunda okumuştum. Çok güzel bir yazı olmuş, şiir gibiydi eline sağlık Zafer hocam.

    YanıtlaSil
  12. Kıymetli yorumunuz için teşekkür ederim Gökhan Bey. :) Hatırladıklarınız doğru bu arada.

    YanıtlaSil
  13. Konuk yazarı kutlarım. Çok beğendim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize sevindim. Değerli yorumunuz için teşekkür ederim.

      Sil
  14. zafer babal yeni keşfettiğimiz değerlerimizdeeen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumun için teşekkürler Deep. :)
      Kalemi güzel insanlar arasında bir değer sergileyebiliyorsam ne mutlu bana. ;)

      Sil
  15. Cok güzel bir yaziydi kaleminize saglik.

    YanıtlaSil
  16. Değerli yorumunuz için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil