19 Haziran 2016 Pazar

Öperim Avuç İçlerinden Babam

mavi, deneme, baba sevgisi, blog

   Daha küçücük bir kız çocuğu iken ellerimden tuttu babam. Ama ne tutuş, hiç sıkılmaz mı insan? Bir daha bırakmadı. Ellerim öylesine bir güvendi ki ellerine, kıyamet kopsa bu adam bırakmaz beni dedirtti.

   Kıyamet kopmadı belki ama araya kilometreler girdi.  Lanet olası bir hastalık gibi yayıldı vücuduma "zaman". Ve ben büyüdüm...


   Önce hayatıma müdahalesini azalmak hatta kesmek istedim. Sonra, daha 16 yaşımda sıyrılıp evimden ayrıldım.  Odamdan, ailemlemden, kitaplarımdan kopuverdim. En önemlisi babamın kokusunu daha az alır oldum. 



   Ne gerek vardı büyümeye dedigim yıllardayım şimdi. Belki hayatta baba sevgisi anlatacak kadar kelime yok. Ama bu sevgiyi anlayacak kadar özlem dolu yüreğim.  

   Benim babam hep çalışırdı. Elleri hep kırış kırıştı. Önceleri çekinir öpemezdim ellerinden. Fakat şimdi olurda ölürsem o ellere gömün beni. Bilirdim yorgundu benim babam ama benim hayallerimi benden çok büyüttü. 

   Benim babam asla gururunu hiçe saymadı. Hayatı hep bizim için yaşardı. Tek kişilik nefes bile almazdı. Bir bıyığı vardı sormayın gitsin. Boyu uzun, iricene bir adam.  Elleri merhamet doluydu. Kime dokunsa iyileşirdi yaralar. Kime baksa uzar gider hatıralar. 



   Bizim oralarda babaya hürmet edilir. Ona hizmet edilir. Çok sevdiğin zaman "seni seviyorum" denmez, "kurban olurum sana ben" denir. Babam bizi mesafelerin ayıramayacağını sen söyledin. "Git hayalini yaşa" dedin. Yaşıyorum şimdi babam, biraz eksik sen yokken ama kurban olurum sana ben. 

Öperim avuç içlerinden babam. 

  Tüm babaların babalar günü kutlu olsun...

SHARE THIS

Author:

9 yorum:

  1. Çok güzel ve etkileyici satırlar gerçekten. Duygulandım bir an. Elinize yüreğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle okuduğunuz için teşekkür ederim. Hissettiklerimi bir nebze hissettirebildiysem ne mutlu bana.

      Sil
  2. Babalar... Tanınabilecek en fedakar baba, Babam gittiğinde galiba böyle düşünmüştüm. Haziran ayıydı. Anladım hüznünüz. Üşüyen de çok üzmüş. Anladım. O kadar ki sorular bile yazasım var; ama yazamadım. Deşmeyeceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İstediğiniz her soruya yanıt olur akarım. Öyleki hatırlamak daha fazla üzmez beni. Okuduğunuz için teşekkür ederim.

      Sil
  3. İnceliğiniz için teşekkürler. Ama üzmeyeyim. üzülmüşünüz zaten. Hani o şiirdeki üşüyen...

    YanıtlaSil
  4. Babasını yeni yitiren ben için, çok anlamlı satırlar. Bazı olumsuzluklar olmuş olsada zaman için de hayatımızda. Hep gençliğimiz dönemlerinde babalarımızı anlayamadigimizdan sanırım. Ama baba, babam bize adamisken kendini bende ona hep kurban olurum sana derdim. Diyecegim o ki yüreğine sağlık. Sevgiyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım cok üzüldüm. Biliyorum ki babaya söylenen her söz sonsuzdur. Onlar bizim için sonsuza dek varolacaklar. Seni tanıdığıma mutluyum. Sevgiler..

      Sil
  5. Ben de çok mutlu oldum seni tanıdığım için 💕 Çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  6. Ben de çok mutlu oldum seni tanıdığım için 💕 Çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil